فرماندار گراش فارس اعلام کرد: حفظ سلامت مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌ها و مراسم ایام محرم اولویت هیات‌های عزاداری و سوگواران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در این شهرستان باشد.
کد خبر: ۹۸۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 09 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مجید غلام پور دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم ماه محرم در شهرستان گراش افزود: همچنین بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین در استان فارس، مراسم و عزاداری ها باید در فضای باز برگزار شود.

وی گفت: همه ما قائل به برگزاری مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و حفظ شعائر اسلام هستیم البته حفظ جان و سلامتی مردم و عزاداران حسینی بدون شک باید محور اصلی برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری ها باشد.

فرماندار گراش اضافه کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک در طول زمان برگزاری مراسم ورعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باید به طور شایسته در دستور کار متولیان امر و مسولان هیات ها قرار گیرد.

او گفت: رعایت فاصله گذاری حدود ۲ متر ، ممنوعیت استفاده از زنجیرهای مشترک در دسته های زنجیرزنی ، ممنوعیت برگزاری مراسم خاص با حضور گسترده مردم و یا سوگواری در مساجد و هیات‌ها،برگزاری مراسم در فضای بازو همچنین همراه داشتن وسایل شخصی و ضدعفونی کردن مداوم محل برگزاری مراسم از دیگر اولویت ها و اصولی است که باید در دستور جدی هیات ها و سوگواران حسینی قرار گیرد.

غلام پور بیان کرد: شهرستان گراش هم اینک در پیک شدید شیوع کرونا قرار دارد و وضعیت در این شهرستان همچنان قرمز و فوق قرمز گزارش شده است و این ضرورت رعایت اصول بهداشتی و به ویژه حفظ سلامت و جان عزاداران ‌حسینی در ایام‌ ماه‌ محرم و برگزاری ‌مراسم و تجمع‌ها در برابر ابتلا به این ویروس مرگبار را دوچندان کرده است.

وی نظارت جدی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی دستگاه‌های مسئول را خواستار شد و گفت: مهم‌ترین موضوع در این زمینه، اقناع و جلب همکاری و همراهی مردم است.

این جلسه هماهنگی با حضور اعضای شورای تامین و ستاد مدیریت کرونا، امام جمعه موقت، اعضای شورای اسلامی شهر و روسای هیات‌های مذهبی و با ریاست فرماندر در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهر گراش برگزار شد.

خبرهای رسیده از دانشکده علوم پزشکی گراش حاکی است که وضعیت و هجوم مبتلایان کرونایی در این شهرستان همچنان رو به فزونی و بحرانی شدن است و شرایط مبتلایان و بستری ها در سطح شهرستان در پیک پنجم نسبت به همه پیک های قبل خطرناک تر گزارش شده است.

کرونا تاکنون جان ۵۳ نفر در گراش را گرفته است.

این شهرستان در فاصله ۳۵۹ کیلومتری شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار