معاون وزیر راه و شهرسازی کشور گفت: جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت به زودی زیر بار ترافیک می رود.
کد خبر: ۹۷۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲ 13 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مسئولان و معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت بازدید کردند.
خادمی با بیان اینکه جاده پاتاوه به دهدشت از طرح های ملی کشور محسوب می شود گفت: این محور ارتباطی به عنوان بخشی از کریدور جدید راهسازی در کشور است که مرکز استان اصفهان را به کهگیلویه و بویراحمد( دهدشت) و استان خوزستان متصل می کند.
او افزود: با بهره برداری و افتتاح این جاده مسیری دیگر به مسیرهای ارتباطی بنادر جنوبی کشور بازخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کوهستانی بودن  بافت جغرافیایی و سختی اجرای این محور گفت: این جاده باطول ۱۳۶ کیلومتر از زاگرس میانی عبور می کند و ۱۲ کیلومتر این طرح تونل و پل هایی است که با عملیات بسیار پیچیده ای احداث شد.
او پیشرفت این طرح را ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: طی هفته های آینده با تکمیل عملیات اجرایی شرایط برای تردد محلی مردم میسر خواهد شد.

خادمی افزود: در سال های گذشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به این طرح تزریق مالی شده است.

او هزینه اجرای این طرح را حدود ۷ هزار میلیار تومان اعلام کرد و گفت: این طرح به صورت منطقه ای نیز برای خارج کردن حدود ۴۰۰ روستا از بن بست ورسیدن به توسعه اقتصادی نقش مهمی ایفا می کند.
حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز به شرایط جغرافیایی استان اشاره و هزینه راهسازی در این استان را چندین برابر دیگر استان ها اعلام کرد و گفت: در دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری در حوزه راهسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست. / باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار