محمد حسن اسدی تمام هم وغم و کوشش شورا باید بر این باشد که شهردار را عضو چهاردهم شورا و خود را پشتیبان او بداند و آن دیوار و حائلی که در برخی مقاطع بین شورا و شهرداری بوده برداشته شود هرچند که خط و مرزها و وظایف هم شورا و هم شهرداری مشخص است و هر کس باید به وظیفه خود عمل کند اما باید در انتخاب شهردار دقت لازم بشود و فردی شایسته و متناسب با این کار انتخاب شود و پس از انتخاب از او نیز حمایت شود.
کد خبر: ۹۷۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 07 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمد حسن اسدی، افزود: اعضای شورا در انتخاب شهردار ملاک‌های بسیاری را مد نظر خواهند داشت که از جمله می‌توان به داشتن تحصیلات و سوابق فعالیت مرتبط، تسلط بر مسائل، مشکلات و محدودیت‌ها، توانایی در ارائه راهکار برای حل مشکلات شهر، داشتن ایده‌های قوی برای ایجاد تغییر، تحول و دگرگونی در شهر، پاکدستی، برخورداری از جرات و جسارت در تصمیم گیری‌ها و توانایی برقراری ارتباط سازنده با مقامات و مسئولان استانی و کشوری اشاره کرد.
وی ادامه داد: تمام هم وغم و کوشش شورا باید بر این باشد که شهردار را عضو چهاردهم شورا و خود را پشتیبان او بداند و آن دیوار و حائلی که در برخی مقاطع بین شورا و شهرداری بوده برداشته شود هرچند که خط و مرزها و وظایف هم شورا و هم شهرداری مشخص است و هر کس باید به وظیفه خود عمل کند اما باید در انتخاب شهردار دقت لازم بشود و فردی شایسته و متناسب با این کار انتخاب شود و پس از انتخاب از او نیز حمایت شود.
او تصریح کرد: فردی هم که از سوی شورا به عنوان شهردار انتخاب می‌شود باید با یک تیم منجسم، متعهد، متخصص و انقلابی کار و فعالیت خود را با برنامه آغاز کند و در مقابل شورا هم باید به وظیفه خود عمل کند تا اتفاقات خوب و تغییر و تحولی که باید روی دهد.
منتخب شورای ششم شهر شیراز گفت: شورا چون مسئول انتخاب شهردار است و باید پاسخگوی انتخاب خود هم باشد و بنابراین باید مستقل عمل کند و تحت تاثیر هیچ جریان خاصی نباید باشد، شورا باید حرف همه را بشنود، همه گزینه‌های مرتبط با تمام گروه‌ها و جناح‌ها را ببیند و سوابق آنها را بررسی کند اما در انتها تصمیم نهایی را خودش بگیرد چرا که اگر در انتخاب خود اشتباه کند نمی‌تواند آنرا به دیگران منتسب کند و هیچ عذری در این زمینه پذیرفته نیست.
اسدی، در خصوص گزینه‌های شهرداری شیراز هم گفت: همه آنچه در شبکه‌های مجازی و برخی سایت‌ها در این زمینه مطرح می‌شود گمانه زنی است و قطعیت ندارد و تاکنون هیچ برنامه‌ای از هیچ فردی دریافت نشده است.
وی، ابراز امیدواری کرد که شورای ششم شهر شیراز با کمک همه به ویژه رسانه‌ها از اولین و بزرگترین آزمون خود یعنی انتخاب شهردار آینده کلانشهر شیراز سربلند بیرون بیاید.

یکی از وظایف شوراهای اسلامی شهر که در ماده ۸۰ قانون شوراها ذکر شده انتخاب شهردار برای مدت چهار سال است.
شورای اسلامی شهرها موظفند پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام کند.
نصب شهرداران در شهرهای با جمعیت افزون بر ۲۰۰ هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و با حکم وزیر کشور و در سایر شهرها به پیشنهاد شورای شهر و با حکم استاندار صورت می‌گیرد.
شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو اصلی و هشت عضو علی البدل دارد که در جریان انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به ترتیب محمدتقی تذروی، سید ابراهیم حسینی، مهدی طاهری، غلامعلی ترابی، سید احسان اصنافی، محمدحسن اسدی، علی رضا اسکندری، رضا محمدیان، مهدی نصیری قرقانی، علی اکبر سلطانی، محمد فرخ زاده، مسعود زارعی و افسانه خواست خدایی از فهرست‌های انتخاباتی اصولگرایان به عنوان منتخبان اصلی انتخاب شدند.
از منتخبان اصلی شورای اسلامی شهر شیراز، محمد حسن اسدی، رضا محمدیان و محمد فرخ زاده از فهرست انتخاباتی با عنوان شورای متخصصین انقلابی و به اختصار "شما" ( با شعار من انقلابی‌ام) به شورای ششم راه یافتند. سایر منتخبان دوره آتی شورای شهر شیراز از فهرست اصلی اصولگرایان و لیست مشترک شورای ائتلاف (شانا) و شورای وحدت نیروهای انقلاب حائز اکثریت آرا شدند.
همچنین، سیده مریم حسینی، محمدرضا هاجری، مصطفی کیانی رحیمی، غلامحسین اسکندری، ابراهیم کمالی دشت ارژنه، محمود رضا طالبان، محمود صفایی و سعیده قادری نیز هشت عضو علی البدل شورای ششم کلانشهر شیراز هستند.
در این میان،‌ حسینی، کیانی رحیمی، کمالی دشت ارژنه از منتخبان علی‌البدل از لیست اصلی اصولگرایان و هاجری، طالبان، محمود صفایی و سعیده قادری از فهرست انتخاباتی شورای متخصصین انقلابی بودند. نام غلامحسین اسکندری دیگر عضو علی‌البدل در این دو فهرست و دیگر فهرست اصولگرایان با عنوان ایران ما ۱۴۰۰ دیده نمی‌شود.
انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار ‌شد.
در انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز فهرست امید (لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان) 12 کرسی و فهرست اصولگرایان یک کرسی از پارلمان شهری را به خود اختصاص دادند.
در سال‌های پایانی دوره پنجم (کنونی) محمد تقی تذروی عضو علی البدل به این دوره راه یافت که در انتخابات دوره ششم، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد. وی تنها منتخب شورای ششم شهر شیراز است که در دوره پنجم نیز سابقه فعالیت داشته است.
برخی دیگر از منتخبان شورای اسلامی ششم شهر شیراز سوابقی در ادوار گذشته این شورا ( به ویژه دوره چهارم) و یا تصدی مسئولیت در مدیریت شهری این کلانشهر همزمان با دوره چهارم شورا دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار