معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴ عطاری متخلف و غیرمجاز طی یک هفته گذشته در اراک به دلیل فروش داروهای مخدر شناسایی و پلمپ شدند.
کد خبر: ۹۷۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷ 05 July 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: با پیگیری‌های کارشناسان واحد فرآورده‌های طبیعی، طب سنتی و مکمل، در بازدید نامحسوس تیم بازرسی معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن از چهار عطاری در شهر اراک، مقادیری محصولات غیرمجاز و داروی مخدر کشف و ضبط شد و با حکم دادستانی شهرستان اراک این واحدهای متخلف پلمپ شدند.
وی یادآورشد: از این چهار عطاری تعدادی داروی غیرمجاز و قاچاق، مقادیری مواد مخدر و محصولات غیرمجاز کشف و ضبط شد و متصدیان خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند و پس از مراحل قانونی اجناس ضبط شده معدوم می شوند.
وی از شهروندان خواست هنگام خرید از عطاری‌ها به سلامت محصول و به ویژه مجوزهای بهداشتی آن توجه کافی را داشته باشند.
وی تاکید کرد: عطاری ها تنها محل فروش و عرضه ادویه جات و گیاهان خشک هستند و مردم به منظور تهیه مواد دارویی گیاهی تنها به داروخانه ها مراجعه کنند.
دکتر علیمرادیان با اشاره به فروش مواد مخدر و شبه مخدر در برخی عطاری‌ها گفت: نظارت وزارت بهداشت بر عملکرد عطاری ها و مداخله ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جلوگیری از فروش مواد مخدر در عطاری‌ها ضروری است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: تعدادی از این عطاری‌ها اقدام به فروش مواد و گیاهان دارویی غیرمجاز می‌کنند که تعدادی از اینها که مورد بررسی قرار گرفته مشخص شده این داروها شیمیایی است و ترکیبات روان‌گردان دارند که بعضاً از مواد مخدری تشکیل شده است که دارای آلودگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار