مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:صنعت آب و فاضلاب وظیفه تامین بهداشتی و بهداشتی آب شرب و مدیریت فاضلاب را برعهده دارد و دولت سیزدهم بر کار جدی در زمینه زیرساخت ها برای تضمین رفاه تاکید دارد.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ 01 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،هاشم امینی روز چهارشنبه در جریان بهره برداری از پروژه آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی و احداث شبکه فاضلاب شهر شازند با اشاره به اجرای سریع پروژه های آبرسانی در کشور توسط دولت تصریح کرد: صنعت آب و فاضلاب وظیفه تامین بهداشتی و بهداشتی آب شرب و مدیریت فاضلاب را برعهده دارد و دولت سیزدهم بر کار جدی در زمینه زیرساخت ها برای تضمین رفاه تاکید دارد.

وی با اشاره به برنامه های پیشنهادی صنعت آب و فاضلاب به دولت در زمینه تامین زیرساخت های توسعه پایدار گفت: در حوزه فاضلاب 75 پروژه متشکل از 52 تصفیه خانه برای 9.3 نفر از ساکنان کشور تعریف شده است. که باعث افزایش دسترسی به فاضلاب در کشور به 57 درصد می شود. وی گفت: یکی از این پروژه ها تصفیه خانه فاضلاب شازند است که با تکمیل این پروژه مردم از ثمره آن بهره مند می شوند.

امینی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حفاظت از منابع آب نیز گفت: استفاده از ظرفیت پساب صنعتی هسته برنامه صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آب است چرا که امروزه نگاه به پساب و پساب در دنیا تغییر کرده است. . و فاضلاب یکی از ظرفیت های منابع آبی است که چرخ صنعت را می چرخاند.

وی گفت: آبرسانی به حدود 5 میلیون و 700 هزار نفر از دیگر پروژه های در دست اجرا است که در این راستا دولت 25 پروژه در نظر گرفت و 15 پروژه به بهره برداری رسید که یکی از آنها پروژه آبرسانی شهید سلیمانی است. این مجموعه که شامل شهرستان آستانه، شازند و 10 روستا می باشد دارای آب شرب با کیفیت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با برجسته ساختن چشم انداز دولت برای تامین آب شرب سراسر کشور، گفت: برای این امر دولت اعتباراتی گرفته و 130 میلیارد تومان برای اجرا در نظر گرفته شده است. این پروژه در شازند

وی درباره جهاد آبرسانی نیز گفت: تامین آب پایدار روستاها در قالب جهاد آبرسانی در قالب برنامه به دولت ارائه شد و 10 هزار روستا برای تامین آب پایدار انتخاب شدند و این طرح اجرایی شد. در 5200 روستا در دو سال گذشته و هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

امینی از جهاد آبرسانی به عنوان یکی از موثرترین و موفق ترین طرح های نظام اسلامی یاد کرد و افزود: به برکت نظام اسلامی پروژه های آبرسانی در برخی مناطق محروم که شبکه نداشتند اجرا شده و یا در حال اجراست تامین آب بوده و امکان تامین آب وجود نداشت. در شهرستان شازند با اقدامات انجام شده و احداث تصفیه خانه و اجرای طرح آبرسانی 100 درصد جمعیت شهری و روستایی از آب شرب برخوردار خواهند شد.

وی از مردم شازند خواست نسبت به خرید فاضلاب انشعاباتی اقدام کنند تا با جمع آوری و تصفیه فاضلاب چرخ های صنعت در این منطقه بچرخد و نیازی به کم آبی نباشد و با رونق صنعت اشتغال ایجاد شود. ارائه شده است.

استاندار مرکزی هم در این آیین با بیان اینکه، بزرگترین پروژه آبرسانی کشور مربوط به این استان است، گفت: چهار طرح حوزه آبرسانی در استان مرکزی وجود دارد که طرح جهاد آبرسانی در ۲ مرحله شامل فاز اول۶۷ روستا با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی و در فاز دوم ۱۳۱ روستا را شامل می‌شود.

«فرزاد مخلص الائمه »افزود: بزرگترین طرح عمرانی کشور جهاد آبرسانی است و این طرح در استان مرکزی نیز با جدیت در حال انجام است که شامل طرح انتقال آب از سد کوچری به ساوه و زرندیه و نیز انتقال آب به
تفرش به صورت آزمایشی در حال استفاده است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت طرح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی و ۶ هزار میلیارد ریال در طرح آبرسانی به شهرستان تفرش هزینه شده است که نشان از توجه دولت سیزدهم به رفاهیات مردم است.

استاندار مرکزی ادامه داد: تامین آب آشامیدنی با هزینه زیادی صورت می‌گیرد، بنابراین باید مصرف بهینه آن مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

آب مورد نیاز استان مرکزی از ۷۲۶ حلقه چاه، ۴۲ رشته چشمه و ۲۶ رشته قنات تامین می‌شود و در بخش شهری ۳۳۷ هزار مشترک و در روستاها ۱۶۹ هزار مشترک وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار