هشدارهای مسئولان سیستم بهداشت و درمان استان فارس در خصوص افزایش موارد ابتلا و بیماران بستری در این استان و مواجهه فارس با بحران شیوع گونه دلتا، در حالی مطرح می‌شود که فعالیت‌ها در سطح صنوف و مشاغل مختلف همچون قبل از آغاز این موج، ادامه دارد و هیچ مرکز تفریحی، گردشگری، پارک، رستوران و ... در شیراز تعطیل نشده است.
کد خبر: ۹۷۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 05 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۱۴ تیر و در جلسه روزانه ستاد مدیریت کرونای این دانشگاه، شرایط شیوع بیماری کروناویروس در استان فارس را به واسطه گونه دلتا در موج پنجم این بیماری بسیار جدی و بحرانی توصیف کرد.

دکتر مهرزاد لطفی، شیوع کرونای هندی موسوم به گونه دلتا در استان فارس و شهر شیراز را جدی و بحرانی ارزیابی و اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونای نوع دلتا در کشور و استان، شرایط بیماری در فارس و شیراز بحرانی شده و روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت که اگر آمادگی لازم برای مواجهه با موج پنجم کرونا وجود نداشته باشد، با چالش روبرو می شویم.

بستری ۳۱۹ بیمار در یک روز

او با اعلام اینکه موج پنجم کرونا وارد فاز صعودی و افزایشی شده است و تنها در بیست و چهار ساعت گذشته ۳۱۹ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شده اند، خاطرنشان کرد: از امروز بیمارستان پشتیبان در شیراز مجددا راه اندازی و فعال شده است و به دنبال ایجاد و فعال کردن بیمارستان پشتیبان شماره ۲ نیز هستیم.

رئیس دانشگاه در ادامه با تاکید بر لزوم مراجعه به مراکز شانزده ساعته در صورت مواجهه با علائم بیماری و مواردی شبیه سرماخوردگی، افزود: علاوه بر مراکز شانزده ساعته فعال کنونی، مراکزی که در آماده باش بوده اند نیز به صورت کامل فعال و آماده ارایه خدمت به مراجعان و بیماران خواهند بود.

لطفی اضافه کرد: براساس آمارها در کشورهای مختلف دنیا که با ویروس کرونای دلتا مواجه شده اند، ورودی بیمارستان ها و بستری بیماران مبتلا به کرونای نوع هندی نسبت به موج های پیشین کرونا، دو برابر بوده است.

او خواستار توجه جدی مسئولان و مردم در خصوص مخاطرات موج پنجم کرونا و شیوع گونه دلتا در شیراز و فارس، بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و مراکز تجمعی و همچنین تعطیلی بوستان ها، پارک ها و تفرجگاه ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در جامعه، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، هشدارهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و افزایش آمارهای ابتلا و بستری بیماران در بیمارستانهای فارس در حالیست که هنوز خبری از محدودیت‌های اعلام شده نیست و اکثر مراکز صنفی و خدماتی همچون قبل از آغاز موج پنجم در فارس و خصوصا شیراز فعال و مشغول به کار هستند.

طی روزهای اخیر ابتلای خانوادگی به بیماری کرونا، حتی بین کسانیکه قبلا واکسن نیز دریافت کرده‌اند در شیراز و فارس گزارش شده است، اگرچه کسانیکه واکسینه شده‌اند، علائم بسیار خفیف‌تری از بیماری را بروز داده و عمدتا در خانه ایزوله شده‌اند.

برخی از مبتلایان و اعضای خانواده افرادیکه به این گونه مبتلا شده‌اند، شدت سرایت و میزان بیماری‌زایی و عفونت‌زایی گونه دلتای کروناویروس را بسیار شدید توصیف و اعلام می‌کنند که علائم بسیار سریع‌تر بروز کرده و نیاز به درمان بستری، بیشتر مشاهده شده است.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار