رقابت علمی یک هزار و ۷۷۹ داوطلب آزمون کنکور سال ۱۴۰۰ در پنج گروه آزمایشی هنر، ریاضی ، زبان خارجی، علوم تجربی و علوم انسانی از روز گذشته چهارشنبه ۹ تیرماه و در هشت حوزه امتحانی در لارستان فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۹۷۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 01 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان که به سرکشی برخی حوزه های امتحانی رفته بود به ایرنا گفت: اولویت نخست و شرط اساسی در برگزاری آزمون سراسری کنکور، سلامت داوطلبان و رعایت کامل پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی است.

جلیل حسنی پنجشنبه در این بازدید اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در شهرستان لارستان و شهرهای جنوبی فارس و موج فزاینده مبتلایان، تمام تدابیر و تمهیدات لازم برای رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری آزمون اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: نظارت دقیق به طور محسوس و نامحسوس در محل برگزاری آزمون در حال انجام است و هیچ بهانه ای برای کم کاری، کوتاهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرفتنی نیست.

حسنی گفت: ما دغدغه و نگرانی خانواده ها را درک می کنیم اما آنها نیز باید بر رعایت اصول و موازین بهداشتی پایبند باشند و از همراهی فرزندان خود در این شرایط سخت و قرمز کرونایی و ایجاد مزاحمت و شلوغی در محل های آزمون سراسری کنکور به طور جد خودداری کنند.

فرماندار لارستان بیان کرد: آزمون سراسری کنکور ۱۴۰۰ که ۹ تیر آغاز شده تا شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

وی اظهارداشت: از مجموع یکهزار و ۷۷۹ داوطلب کنکور در لارستان، ۶۵ درصد آنها در قالب یک هزار و ۱۷۸ نفر داوطلب زن و ۳۵ درصد نیز مرد هستند.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۱۹۲ داوطلب در گروه ریاضی ، ۶۳۲ داوطلب در گروه تجربی، ۵۲۱ داوطلب در گروه انسانی، ۲۰۹ نفر در گروه هنر و ۲۴۵ داوطلب نیز در گروه زبان های خارجی به رقابت علمی خواهند پرداخت.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بیشترین شرکت کنندگان در رشته تجربی و کمترین نیز در رشته هنر هستند؛ گفت: این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاها وسالن های بزرگ شهر در حال برگزاری است که ناظرانی نیز از سازمان سنجش، بهداشت و سایر حوزه های امنیتی امنیتی و آموزشی ، اورژانس، فرماندهی انتظامی و آموزش و پرورش نیز حضور دارند.

مهدی اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش لارستان نیز گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۰ نخستین آزمونی است که تنها بر اساس منابع نظام آموزشی ۶-۳-۳ برای تمام داوطلبان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تمام متقاضیان شرکت در این آزمون باید دروس پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را به عنوان منبع اصلی برای برنامه ریزی کنکور ۱۴۰۰ مطالعه کرده باشند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کنکور ، کنکور 1400 ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار