کنکور سراسری امسال در روز‌های چهارشنبه پنجشنبه، جمعه و شنبه (نهم تا دوازدهم تیرماه) تیرماه با حضور ۸۹هزار و ۴۲۸داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۴۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲ 29 June 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نماینده سازمان سنجش در فارس با یادآوری اینکه آزمون در همه ۳۷شهرستان استان فارس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: از جمع کل داوطلبان کنکور امسال در فارس، ۴۱ هزار و ۴۲۴ نفر در گروه تجربی، ۸۷۳۴ هزار نفر در گروه ریاضی، ۲۱ هزار و ۲۸۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۷۶۱۳ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و۳۷۰ نفر در گروه زبان ثبت‌نام کرده‌اند.

افشاری‌فر با یادآوری اینکه گروه هنر صبح چهارشنبه ۹ تیر، گروه علوم ریاضی و انسانی صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، گروه تجربی صبح جمعه ۱۱ تیر و گروه زبان صبح شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود، از پیش بینی کامل تمهیدات بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های مرتبط با شیوع کرونا در حوزه‌های امتحانی، خبر داد و گفت: امسال تعداد حوزه‌ها و روز‌های آزمون برای کاهش تراکم داوطلبان افزایش یافته و آزمون‌ها با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و با نظارت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.
افشاری‌فر خاطرنشان کرد: برای افراد معلول نیز حوزه اختصاصی در نظر گرفته شده است؛ همچنین از داوطلبان مبتلا به کرونا با هماهنگی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یک بیمارستان، آزمون گرفته می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، افرادی که در زمان برگزاری آزمون‌ها مشکوک به بیماری کرونا باشند نیز به محیط‌های اختصاصی در نظر گرفته شده هدایت می‌شوند و در مکانی جداگانه آزمون خواهند داد.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال۱۴۰۰، در ۳۷ شهرستان استان، در حوزه‌های متعددی وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام نور، صنعتی، فنی حرفه‌ای و علوم پزشکی و همین‌طور آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

افشاری، افزود: داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند؛ باید علاوه‌بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود نیز اقدام کنند.
معاون دانشگاه شیراز یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
او همچنین درباره نحوه اصلاح اطلاعاتی که احیانا به اشتباه در کارت شرکت در آزمون درج شده است هم گفت: متقاضیان در صورت مشاهده نقص احتمالی در مشخصات سجلدی شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، باید برای اصلاح حداکثر تا تاریخ ۱۲ تیرماه، به درگاه سازمان سنجش بخش ویرایش مراجعه و مورد یا موارد را اصلاح کنند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد که نشانی واحد رفع نقص شهرستان شیراز را خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار