امام جمعه کوارگفت:با راه اندازی سد میرزای شیرازی بخش عمده‌ای از مشکلات کم آبی بخش کشاورزی این شهرستان حل می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 30 June 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الاسلام مجید گشول  با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات باغی استان است، اظهار کرد: کم بارشی و خشکلسالی های اخیر موجب خسارت ۲۰ درصدی به محصولات زراعی و باغی این شهرستان شده است.

وی خواستار توجه ویژه به بخش کشاورزی این شهرستان که پنج درصد از تولیدات زراعی، باغی و دامی استان را تولید می‌کند گردید و اظهار داشت: کوار با ۳۲۰ هزار تن محصولات زراعی و ۱۶۰ هزار تن محصولات باغی و همچنین ۷۰ هزار تن محصولات دامی ۵ درصد از تولید استان در زمینه محصولات کشاورزی، باغی و دامی استان را تأمین می‌کند.

وی افزود: با راه اندازی سد میرزای شیرازی بخش عمده‌ای از مشکلات کم آبی بخش کشاورزی این شهرستان حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کوار وجود تشکلهای متعدد بخش خصوصی (تعاونی‌های دامداران، باغداران، زنبورداران و نظام صنفی) را از پتانسیل بالقوه توسعه صنعتی در صنایع وابسته کشاورزی و صنایع متعددی که در دست احداث می‌باشد، دانست.

حجت الاسلام گشول ظرفیت سردخانه‌های این شهرستان بالغ بر ۱۵ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: وجود صندوق حمایت از بخش کشاورزی با اعتباری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال با بیش از دو هزار نفر عضو یکی از بزرگترین صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی استان به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرستان کوار با تاکید حاکم شدن شرایط خشکسالی و کاهش منابع آبی و خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان یادآور شد: به بدلیل کاهش نزولات جوی مزارع دیم گندم و جو به طور کامل در این شهرستان حذف و هیچ تولیدی نداشته است.

حجت الاسلام گشول تصریح کرد: در سال جاری بالغ بر ۲۰ در صد خسارت خشکسالی بر محصولات کشاورزی وارد شده است.

وی سطح بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان را ۱۴۰ هکتار عنوان کرد و گفت: کشاورزان برای جبران خسارات حتماً محصولات زراعی و باغی خود را بیمه کنند تا بیمه حداقل پاسخگوی بخشی از خسارت‌های آنان باشد.

امام جمعه کوار بر ضرورت حمایت از بخش کشاورزی این شهرستان با توجه به نقش به سزای کشاورزی در ایجاد اشتغال بالای آن در کوار تاکید کرد.

برچسب ها: کشاورزی ، خشکشالی ، کوار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار