برزویی گفت: سالانه ۱۸ میلیون عدد انواع نشاء سبزی و صیفی مورد نیاز كشاورزان استان فارس به روش مكانیزه در شهرستان کوار تولید می شود.
کد خبر: ۹۵۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 13 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مهسا برزویی» گفت: سالانه ۱۸ میلیون عدد انواع نشاء سبزی و صیفی مورد نیاز كشاورزان استان فارس به روش مكانیزه در شهرستان کوار تولید می شود.

کارشناس مسئول گلخانه جهاد كشاورزی کوار اظهار کرد: نشاء های تولید شده در گلخانه شامل پیاز، گوجه فرنگی، خیار، فلفل، بادمجان، هندوانه، کلم و کدو هستند.

وی، سطح زیر كشت پیاز در کوار را یک هزار و یکصد هكتار عنوان كرد و افزود: بیشترین تولید نشاء به میزان 6 میلیون و 800 هزار عدد به پیاز اختصاص دارد كه در هر هكتار 250 هزار عدد نشاء كشت می شود.

برزویی اظهار كرد: در زمینه تولید نشاء سایر محصولات نیز در حال انجام طرح های الگویی هستیم كه به زودی نتایج آن به بهره برداران اعلام می شود.

برزویی یادآورشد: با تلاش كشاورزان و كارشناسان جهادكشاورزی در زمینه تولید نشاء به روش مكانیزه امیدواریم سطح کشت نشا سبزی و صیفی این شهرستان افزایش یابد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع به متقاضیان ایجاد سازه های تولید نشاء مكانیزه (بر اساس مساحت گلخانه) تسهیلات بانكی بین چهار تا 6 میلیارد ریالی پرداخت می شود.

برزویی، از مهم ترین مزیت های تولید نشاء مكانیزه و كشت غیرمستقیم سبزی صیفی می توان به صرفه جویی ارزی، كاهش مصرف آب و بالا رفتن بازدهی آب، افزایش تولید و كاهش هزینه ها و همچنین بازار پسندی محصول و كیفیت عالی و رسیدن به سطح سبز یك دست و مناسب و زودرسی 15 روزه محصول اشاره كرد، افزود: در شیوه سنتی برای كشت خیار در هر هكتار به 125 هزار دانه بذر نیاز است اما در روش مكانیزه این میزان به 17 هزار دانه بذر كاهش می یابد كه با توجه به واردات بذر، بهترین راه صرفه جویی در خروج ارز از كشور است.

برچسب ها: کوار ، تولید ، نشا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار