مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: برای جلوگیری از فروپاشی شبکه در زمان منفی شدن نسبت تولید برق به مصرف، میزان صرفه جویی و میزان مجاز مصرف برق هر استان بر اساس بار آن استان توسط توانیر کشور تعیین می‌شود که بر این اساس امسال سهم مجاز مصرف استان فارس هزار و ۵۰۰ مگاوات بر ثانیه است.
کد خبر: ۹۶۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 24 May 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  مرکز فارس، در استان فارس همچون دیگر استان‌های کشور از  شنبه یکم خرداد و به یکباره قطع برق انجام شد.
این قطعی مشترکان را شوکه کرد و اختلال در بعضی کار‌ها از جمله امتحانات غیرحضوری و مراسم اختتامیه تور جهانی تنیس زیر ۱۸ سال شیراز را به همراه داشت.
جداولی از سوی شرکت توزیع برق استان فارس نیز منتشر شده است که در آن زمان و مدت قطع برق در هر منطقه مشخص می‌شود که بر اساس جدول، شهرستان شیراز، به ۸ منطقه تقسیم شده است و از ساعت ۷ تا ۲۳، در هر منطقه دو ساعت برق قطع می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: برای جلوگیری از فروپاشی شبکه در زمان منفی شدن نسبت تولید برق به مصرف، میزان صرفه جویی و میزان مجاز مصرف برق هر استان بر اساس بار آن استان توسط توانیر کشور تعیین می‌شود که بر این اساس امسال سهم مجاز مصرف استان فارس هزار و ۵۰۰ مگاوات بر ثانیه است.
خسروی با بیان این که از ابتدای صبح تا پیش از پیک مصرف را میان بار، از شروع پیک مصرف به مدت ۴ ساعت را اوج و از ابتدای شب تا صبح را کم بار می‌گویند افزود: در استان فارس در زمان اوج، میزان مصرف هزار و ۷۰۰ مگاوات بر ثانیه و در زمان کم باری، هزار مگاوات بر ثانیه است.
وی گفت: سال‌های گذشته با نصب کنتر هوشمند در کشاورزی و قطع برق آن‌ها در زمان اوج مصرف، از قطع برق مشترکان خانگی تا حد امکان جلوگیری می‌شد، اما امسال به دلیل منفی شدن نسبت تولید به مصرف، قطعی برق به بخش خانگی نیز رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس با بیان این که قطعی برق برای همه مشترکان اتفاق می‌افتد افزود: در زمان قطعی، جریان برق همه مشترکان صننعتی، تجاری، عمومی، خانگی و کشاورزی که در منطقه قطع قرار دارند قطع می‌شود.
وی گفت: مشترکان می‌توانند برای دستیابی به جدول خاموشی برق ویژه شهرستان‌های استان فارس به آدرسFars.edc.ir مراجعه کنند.

هزار و ۵۰۰ مگاوات بر ثانیه، سهم مجاز مصرف برق مشترکان فارس


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره قطع برق گاهی اوقات سبب خلل در برگزاری برنامه‌های مهم همچون مراسم اختتامیه مسابقات تنیس گفت: ادارات و ارگان‌ها زمان برگزاری مراسم مهم را به شرکت توزیع برق اعلام کنند تا زمان خاموشی جابه جا و از ایجاد مشکل جلوگیری شود.
خسروی با بیان این که دستگاه‌های استخراج رمز ارز سهم قابل توجهی در مصرف انرژی و در نتیجه افزایش خاموشی‌ها دارند افزود: در کشور حدود ۲ هزارمگاوات بر ثانیه برق صرف استخراج رمزارز‌ها می‌شود که استان فارس سهمی حدود ۳۰ تا ۴۰ مگاوات را دارد.
وی گفت: به افرادی که استفاده از دستگاه‌های تبدیل رمز ارز را گزارش دهند تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

پیک مصرف در کشور از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و این پیک در استان فارس حدود ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: ۷۵۰ هزار مشترک خانگی، ۲۸ درصد از سهم انرژی استان فارس را به مصرف می‌رسانند و ۲۳ هزار مشترک بخش کشاورزی با سهم ۲ و نیم درصدی از مشترکان استان فارس، ۵۰ درصد انرژی را مصرف می‌کنند.
خسروی افزود: سهم مصرف انرژی در بخش‌های صنعت، تجارت و بخش‌های عمومی را در مجموع ۲۲ است.

وی گفت: در ۲۶ شهرستان فارس توزیع برق داریم که شهرستان شیراز و ۹ شهرستان نزدیک آن زیر پوشش برق منطقه‌ای شیراز هستند.

مصرف انرژی استان فارس در سال ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت است.

برچسب ها: قطع برق ، فارس ، مصرف برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار