منصوری صبا افزود: به عنوان مثال؛ بنده در شگفتم که چرا در جایی مانند دروازه کازرون شیراز به ازای هر سینی میوه، یک لامپ مدادی هزار وات روشن است و این نهایت اسراف است که نه با اسلام و نه شرع و نه با هیچ منطقی، سنخیت دارد. ما قطعا نیاز به اصلاح الکوی مصرف داریم و این موضوع هم کاری فرهنگیست و همراهی و همدلی همه افراد را طلب می‌کند.
کد خبر: ۹۶۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ 26 May 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا منصوری صبا با تاکید براینکه شرکت‌های توزیع اجازه دخالت در بخش تولید را ندارند، خاطرنشان کرد: وقتی با کمبود انرژی مواجه شویم، چاره‌ای جز اعمال خاموشی نداریم و این موضوع از دست مدیران منطقه خارج است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز در پاسخ به این سئوال که تا چه اندازه خاموشی‌ها در شیراز به صدور مجوز تولید رمز ارز بر می‌گردد؟ گفت: در توزیع شیراز تنها یک مورد مجوز استخراج رمزارز، بعد از طی روال قانونی و موافقت رسمی وزارت صمت، صادر شده که در شهرک صنعتی بزرگ شیراز فعال است.

منصوری صبا با تاکید براینکه تاکنون جز یک مورد اعلامی، اشتراکی تحت عنوان استخراج رمزارز در محدوده توزیع برق شیراز صادرنشده است، ادامه داد: اگر کسی اطلاعاتی در مورد نصب ماینر و استخراج رمزارز دارد، از آن استقبال می‌کنیم و حتی در قبال این اطلاعات، جایزه هم می‌دهیم.

او با بیان اینکه آخرین بازه زمانی خاموشی‌ها در طول روز مربوط به ساعت ٢٣ است، اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در بحث مصرف انرژی برق، موضوعات فرهنگی و سبک زندگیست، باید قبول کنیم که مصرف برق در جامعه ایران بالا است و مردم باید این مصرف را مدیریت کنند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به ریشه غنی فرهنگی در مردم فارس و شیراز، در خصوص روشن ماندن چراغ‌های پاساژها، تابلوهای تبلیغاتی و .... از کسبه و بازاریان، صاحبان پاساژها خواست تا پس از اتمام کار، چراغ تابلو و محوطه پاساژها و تابلوهای تبلیغاتی را خاموش کرده و با این اقدام، به متعادل شدن تولید و مصرف انرژی برق کمک کنند.

روشن کردن لامپ هزار در میوه‌فروشی‌ها

منصوری صبا افزود: به عنوان مثال؛ بنده در شگفتم که چرا در جایی مانند دروازه کازرون شیراز به ازای هر سینی میوه، یک لامپ مدادی هزار وات روشن است و این نهایت اسراف است که نه با اسلام و نه شرع و نه با هیچ منطقی، سنخیت دارد. ما قطعا نیاز به اصلاح الکوی مصرف داریم و این موضوع هم کاری فرهنگیست و همراهی و همدلی همه افراد را طلب می‌کند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز، ادامه داد: امیدواریم در این شرایط خشکسالی به جایی نرسیم که برای تامین آب شرب، مجبور به خرید آب معدنی شویم؛ اما وضعیت تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی کشور، که تامین کننده 30 تا 35 درصد برق ایران محسوب می‌شوند، خوب نیست. به طوریکه می‌توان گفت امروز چیزی به نام تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی نداریم؛ بخشی از نیروگاه‌ها که تامین کننده قریب به ٥ هزار مگاوات انرژی برق است هم در شرایط تعمیر قرار دارند.

او تصریح کرد: در این شرایط، کسی که تابلو و چراغ مغازه‌اش را در پایان شب روشن می‌گذارد، چراغی که گاه تا ساعت 10 و 11 صبح هم روشن می‌ماند، باید روی کارش کمی فکر کند، البته مردم هم باید به چنین افرادی تذکر بدهند؛ باید بدانیم که روشن گذاشتن یک چراغ اضافه، امکان دارد بیمار نیازمند به اکسیژن را در مخاطره قرار دهد.

احتمال تغییر جدول خاموشی‌ها بسیار کم است

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه احتمال تغییر جدول خاموشی‌ها بسیار کم است، به متضرر شدن کسب و کارهای آنلاین و آموزش‌های مجازی در این شرایط اشاره و اظهار کرد: ما از خدایمان است که حتی یک لامپ هم خاموش نشود و این مهم حاصل نمی‌شود مگر با یک کار ملی و جمعی. باید فرهنگ مصرف انرژی اصلاح شود.

منصوری‌صبا در خصوص لزوم پیش‌بینی برق اضطراری در مراکز حساس و ساختمان‌های اداری و آپارتمان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان، گفت: برابر با دستورالعمل پدافند غیرعامل، هر کسی انشعاب برق می‌خرد به ویژه مراکز مهم، در کنارش یک برق ایمن و اضطراری هم باید تامین کرده باشد، این در همه نقاط دنیا مد نظر قرار دارد. در بعضی از مراکز نظیر بیمارستان‌ها، داشتن برق اضطراری، یکی از الزامات محسوب می‌شود زیرا پای جان انسان در میان است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه اکنون توازنی بین تولید و مصرف برق وجود ندارد و از یک منبع خالی نمی‌توان انتظار تامین آب داشت، گفت: اگر امکان استفاده از نور طبیعی را داریم ولی لامپ روشن می‌کنیم، باید مطمئن باشیم که این خیانت به مملکت است، چرا که همین یک لامپ هم می‌تواند زندگی یک نفر را نجات دهد.

برچسب ها: خاموشی برق ، ماینر ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار