نماینده مردم شیراز عزیزی با تأکید بر نیاز جدی صنعت استان به آب خلیج‌ فارس اظهار کرد: جلسات متعددی برای توجیه، ایجاد انگیزه، تشویق و ترغیب بخش‌های خصوصی و واحدهای صنعتی برگزار شده و همچنان نیز در حال برگزاری آن هستیم.
کد خبر: ۹۵۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 24 March 2021
به گزارش تابناک فارس: ابراهیم عزیزی در خصوص انتقاد مطرح شده مبنی بر عدم همراهی دولت برای انتقال آب خلیج‌فارس به استان فارس، اظهار داشت: انتقال آب از این دریا، به طور عمده برای مصارف واحدهای تولیدی و صنعتی بوده که انتقال آن مرتبط با دولت نیست و به بخش‌های خصوصی ارتباط دارد.
 
او با بیان اینکه در دیگر استان‌ها منابع غیردولتی برای بهره‌برداری از این ظرفیت پای‌کار آمده‌اند، ادامه داد: اما در استان فارس بخش خصوصی و واحدهای بزرگ صنعتی در این امر مشارکت نکردند.
 
عزیزی با اشاره به اینکه میزان تخصیصی و سهم استان فارس از آب خلیج‌فارس ۳۰۰ میلیون مترمکعب است، بیان کرد: خط انتقال برای ما هم است؛ در صورت همکاری بخش خصوصی به دلیل مسافت کوتاه‌تر استان به این دریا هم هزینه کمتری واحدهای صنعتی متحمل شده و هم زودتر از استان‌های دیگر از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در خصوص چگونگی حمایت دولت به بخش خصوصی گفت: قرار بر این نیست که دولت آب را بیاورد اما در ارائه مجوز، اراضی طول مسیر، تسهیلات و خط انتقال، به متقاضی کمک می‌کند.
 
عزیزی با اشاره به اینکه در آینده واحدهای صنعتی با مشکل شدید کمبود آب مواجه می‌شوند، افزود: بخش‌های خصوصی در استان‌های دیگر به این نتیجه رسیدند که باید از این فرصت استفاده کرد اما در فارس مدیران، مسئولین و به‌ خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ به این باور نرسیده‌اند که آب مورد نیاز آینده استان باید از خلیج‌ فارس تأمین شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار