قادری افزود: به هرحال توسعه فارس در گرو انتقال آب است و ما راهی جز انتقال آب نداریم.
کد خبر: ۹۴۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ 17 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:جعفر قادری با اشاره به وضعیت استان فارس در بحث انتقال آب خلیج فارس، گفت: جلساتی در تهران و شیراز با حضور نخبگان و کارشناسان برگزار شد که در این راستا تعدادی از نخبگان مشخص شد که با احکام صادر شده در استان از ظرفیت این افراد استفاده شود و ساز و کار لازم برای اجرایی کردن انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس دنبال شود.

وی تصریح کرد: برای انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس ۳ تا مسیر مد نظر داریم. یکی از مسیرها مسیر پارسیان - لامرد و بخش‌های داخلی استان و دیگری مسیر بوشهر به کازرون به بخش‌های داخلی استان است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن اینکه برای تأمین آب بخشهای شرقی استان باید از ظرفیت خطوطی که از کرمان می‌گذرد استفاده کرده و از آن خطوط انشعاب بگیریم.

قادری ادامه داد: همینطور ما از آب‌های موجود در استان‌های همجوار سهم داریم، بخشی از حوزه‌های آبریز آنها در استان فارس است و باید از سهم خود استفاده و از این آب‌ها هم به استان منتقل کنیم.

وی افزود: سهمی از تنگ سرخ بشار در کهگیلویه و بویراحمد داریم که باید از این سهم استفاده کنیم و نیاز است که برای انتقال آب از مشارکت شرکت‌های بزرگ و صنعتی استان استفاده کنیم که این ظرفیت‌ها از قبل وجود دارد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید به کارهای انجام شده قبلی بسنده کنیم، بلکه سرمایه گذاران دیگری که وجود دارند را باید به این مجموعه اضافه کنیم و باید عملیات اجرایی را با پیگیری نمایندگان و استانداری دنبال شود.

قادری افزود: به هرحال توسعه فارس در گرو انتقال آب است و ما راهی جز انتقال آب نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار