بر همین اساس شهرستان‌های شیراز، کازرون، مرودشت، ممسنی و فیروزآباد بیشترین تعداد مبتلاها و شهرستان‌های سرچهان، بیضا، بوانات و بختگان به ترتیب کمترین میزان مبتلا را در یک هفته گذشته داشته‌اند.
کد خبر: ۹۴۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 14 February 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد که در بازه زمانی از تاریخ 19 تا 26 بهمن‌ماه اغلب شهرستان‌های استان در وضعیت زرد و تعداد کمی در وضعیت آبی یا کم خطر هستند.

به این ترتیب شهرستان‌های شیراز، ممسنی، کازرون کوهچنار، زرقان، جهرم، خفر، قیروکارزین، لامرد، لارستان، اوز، استهبان، نی‌ریز، بختگان، ارسنجان، پاسارگاد، خرمبید و آباده، گراش، خنج، مهر و تعدادی دیگر از شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار گرفتند در حالی که اغلب این شهرستان‌ها در هفته گذشته در وضعیت آبی بودند.

تنها شهرستان‌های مرودشت، فیروزآباد، داراب، کوار، رستم، فراشبند، خرامه، سروستان و بوانات در وضعیت آبی هستند.

هر چند که آمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در استان فارس همچنان تک رقمی است اما هم تعداد موارد بستری و موارد مبتلا از هفته گذشته تاکنون افزایش داشته است و هشدارهای علوم پزشکی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بیشتر شده است.

 

در طول یک هفته گذشته تعداد بستری‌ها از 593 نفر هفته گذشته به 621 مورد رسیده و تعداد موارد مبتلا نیز از 171 هزار و 114 نفر به 173 هزار و 323 نفر رسیده است که رقمی بیش از 2 هزار نفر افزایش موارد مبتلا را نشان می‌دهد.

آمار اعلامی در جدولی که در ادامه این گزارش آمده، براساس آخرین آمار علوم پزشکی شیراز و شامل شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه است و شهرستان‌های فسا، جهرم، خفر، لارستان، اوز، گراش و خنج به این دلیل که مستقل اداره می‌شوند آماری از آنها به دست نیامد.

بر همین اساس شهرستان‌های شیراز، کازرون، مرودشت، ممسنی و فیروزآباد بیشترین تعداد مبتلاها و شهرستان‌های سرچهان، بیضا، بوانات و بختگان به ترتیب کمترین میزان مبتلا را در یک هفته گذشته داشته‌اند.

افزایش تعداد مبتلاها منجر به این شد که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز موج چهارم خبر دهد و اعلام کند که روزهای سخت آغاز شده و باید بیش از گذشته مراقب بود و پروتکل‌ها را رعایت کرد.

وی از آمادگی بیمارستان‌های استان فارس برای مقابله با موج چهارم خبر داد و اعلام کرد که نزدیک به 2 هزار تخت بیمارستانی در حالت استندبای قرار دارند اما مردم باید در رعایت پروتکل‌ها جدی باشند.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرده که اگر روند رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته باشد منجر به تغییر وضعیت به نارنجی و قرمز نیز می‌شویم.

وی احتمال مواجه با موج چهارم بیماری کووید 19 را نیز مطرح و از مردم درخواست کرده که دستورات بهداشتی را همچنان رعایت کنند و از حضور در تجمعات یا برگزاری هر گونه دورهمی و سفری پرهیز کنند چرا که در غیر این صورت باید انتظار بحرانی دوباره باشیم.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار