رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استان فارس را در تهیه انواع ماسک و محلول ضدعفونی پیشتاز دانست و تاکید کرد: از صبح سه شنبه ۲۱ بهمن واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان فارس شروع خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 08 February 2021
به گزارش تابناک فارس: مهرزاد لطفی دوشنبه ۲۰ بهمن در یک کنفرانس خبری گفت: پیشتازی فارس در مقابله با کووید ۱۹، به همراهی شهروندان، همکاری مطلوب مسئولان ارشد از نماینده ولی فقیه تا استاندار و فرماندهان نظامی، انتظامی و مدیران دستگاه‌های مختلف و البته همکاری مطلوب رسانه‌ها و تداوم حساس سازی جامعه، کسب شده است.
 
لطفی در بیان شاخص‌های مطلوبیت وضعیت مبارزه با کرونا در فارس، گفت: در بررسی آمارها شاهد ثبت کمترین موارد مرگ ناشی از این بیماری در فارس بوده‌ایم به طوریکه میانگین مرگ در کشور ۴.۷ و در استان فارس ۱.۷ درصد بوده است.
 
او با بیان اینکه ۵ درصد از کل واکسن‌های تامین شده در کشور به فارس اختصاص خواهد یافت، گفت: در مرحله اول ۳۰۰ دوز واکسن به فارس اختصاص یافته که به پرسنل آی سی یو به عنوان پرخطرترین گروه تزریق خواهد شد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه کرونا برای موج جدید خیز برداشته است، گفت: تعداد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته حدود ۴۰ درصد نسبت به هفته‌های گذشته افزایش داشته است به طوریکه تعداد بیماران مشکوک مراجعه کننده از ۶۰۰ مورد به ۱۰۰۰ مورد افزایش یافته است.
 
لطفی خواستار ترند شدن، به فارس سفر نکنید، شد و گفت: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که ضمن تاکید بر اینکه مردم فارس و شیراز میهمان نواز هستند، به هموطنانمان بگویید که این میهمان نوازی شامل امسال و ایام شیوع همه گیری کرونا، نیست لذا به فارس و شیراز سفر نکنید.
 
رئیس علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه براساس بررسی‌ها ویروس کرونا بالغ بر ۴ هزار جهش را تجربه کرده است، گفت: امکان دارد نوع ویروس موجود در هر استانی با استان دیگر تفاوتی داشته باشد و اگر مسافرت انجام شود، احتمال جابه جایی و انتقال نوع و سوش‌های دیگر به سایر نقاط وجود دارد.
برچسب ها: واکسن ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار