مدیرعامل شرکت گاز فارس اعلام کرد:‌ طرح کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی این استان با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی اجرا می‌شود .
کد خبر: ۹۲۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 27 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:غلامعباس حسینی، یکشنبه با اشاره به اینکه با رسیدن فصل سرما ، افزایش مصرف گاز را شاهد هستیم افزود: براساس بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن از سوی معاون اول رئیس جمهوری، شرکت گاز فارس اقدام به تشکیل گشت های کنترل و نظارت بر مصرف بهینه در ادارات و ارگانهای دولتی کرده است.

وی افزود :مطابق این بخشنامه ،همه سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی هستند.

براساس مطلب دریافتی،‌ برای اجرای این بخشنامه رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاههای گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا در اولویت قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس اضافه کرد: معاینه فنی موتورخانه‌ ها توسط شرکت های تایید صلاحیت شده (بر اساس ماده ۱۷ قانون هوای پاک)، سرویس و تعمیر دوره‌ ای تجهیزات گازسوز از طریق متخصصان مجاز و نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه به منظور افزایش ضریب ایمنی و بازدهی وسایل گازسوز نیز جزو وظایفی است که باید توسط ادارات با جدیت پیگیری و دنبال شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس افزود: تمام ادارات و سازمان های دولتی موظف هستند ۱۰ درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند و کارشناسان کنترل و نظارت بر مصرف بهینه شرکت گاز نیز به صورت سرزده بازدید و دمای رفاه ادارات استان را رصد و از نزدیک پایش می کنند.

به گفته حسینی از زمان اجرای این طرح در فارس تاکنون هزار و ۹۳۸ مورد بازرسی سرزده از ادارات و نهادهای دولتی انجام و برای ۲۱۵ واحد دولتی ، اخطاریه کتبی صادر شده است.

همچنین گاز ۱۶۴ ساختمان مراکز دولت که نسبت به رعایت الگوی مصرف بهینه و خاموشی وسایل گرمایی در ساعات تعطیل ، بی توجه بودند قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان این که واحد نظارت ،به صورت مستمر در ساعات کاری ، غیر اداری و حتی تعطیلات پایان هفته مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در ادارات و ساختمان‌های دولتی را پایش می‌کند، اضافه کرد: در صورت رعایت نکردن صرفه جویی در مصرف یا دمای رفاه، در مرحله اول اخطار کتبی به این ادارات ابلاغ می‌شود.

حسینی ادامه داد : در مرحله بعد و در صورت رعایت نکردن مصرف، لیست اداراتی که در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند به استانداری اعلام و در مراحل بعدی برابر قوانین و مقررات مربوط رفتار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس بیان کرد : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با هدف به حداقل رساندن مصارف گاز نهادهای دولتی ، تا پایان امسال ۲۱ هزار مورد بازرسی توسط کارشناسان کنترل و نظارت بر مصرف بهینه گاز استان انجام و با واحدهای دولتی متخلف برخورد می شود.

حسینی گفت: با تقویت زیرساخت های خطوط انتقال و شبکه های گازرسانی، روند تداوم خدمت رسانی به مردم استان از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و امیدواریم با اجرای تمهیدات لازم هیچگونه افت فشار یا قطعی گازی نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: با افزایش برودت هوا و افزایش مصارف گاز طبیعی در چند ماه مانده به پایان سال ، صرفه جویی در مصرف این حامل انرژی بسیار مهم است و مشترکان با رعایت الگوی مصرف بهینه ، شرکت گاز استان فارس را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار