مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از مشترکین خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 23 December 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به افزایش مصرف گاز در پی کاهش محسوس دمای هوا در سطح استان از مشترکین خواست در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

غلامعباس حسینی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف گاز بخش خانگی گفت: میزان مصرف گاز در استان فارس از اواسط آبان افزایش چشمگیری یافته است.

وی از جمله دلایل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی را سرد شدن ناگهانی هوا و در خانه ماندن مردم به علت شیوع بیماری کرونا خواند و این افزایش را موجب ایجاد محدودیت در تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها و واحد‌های صنعتی بزرگ و جبران کمبود با استفاده از سوخت مایع همراه دانست که آلایندگی محیط زیست را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس بر استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد و متناسب با ابعاد محیط تاکید کرد و گفت: تنظیم دمای معتدل اتاق بر روی ۱۷ تا ۲۰ درجه سانتیگراد باید مورد توجه باشد.

وی کاهش دمای منزل را با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به دلیل بازدهی و ایمنی پایین را از ساده‌ترین راهکار‌های صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دانست.

حسینی تصریح کرد: اگر مردم تنها یک درجه وسایل گرمایشی خود را کمتر کنند تا ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: مشترکان گاز طبیعی می‌توانند از هم اکنون با کاهش مصرف گاز، از تخفیف صد در صدی گاز بها نیز بهره شوند و با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.nigc-fars.ir و درج شماره اشتراک خود میزان مصرف گاز طبیعی خود را مشاهده کرده و با بکارگیری دستورالعمل‌های لازم از مزایای طرح ملی گازب‌های رایگان برای مشترکان کم مصرف بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز استان فارس با اجرای طرح‌های مختلف و برنامه‌های آموزشی و تبلیغی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف گاز تشویق می‌کند، یکی از این طرح‌ها را بهینه سازی مصرف گاز در موتورخانه‌های مجتمع‌های مسکونی اعلام کرد.

طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گاز برای مشترک رایگان بوده و هزینه‌های بهینه‌سازی موتورخانه شامل تنظیم مشعل‌های موتورخانه، نصب رسوب گیر وعایق کاری پس از انجام اصلاحات به وسیله شرکت‌های مجری و کنترل‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: همکاران ما با آمادگی کامل به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا امکان بهره مندی پایدار از نعمت گاز را تا پایان فصل سرما برای همه مشترکان فراهم سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار