توصیه بهداشتی امروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه جدی خانواده‌ها به موضوع مراقبت از کودکان در برابر ابتلاء به کرونا ویروس بود.
کد خبر: ۸۸۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 16 August 2020

به گزارش تابناک فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان فارس ۶۸۹ نفر جان خود را از دست دادند و تعداد مبتلایان تاکنون به ۳۸ هزار و ۴۰۷ نفر رسیده است.


وی تصریح کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۵ هم استانی بر اثر ابتلاء به کرونا ویروس جان خود را از دست داده‌اند که با این موارد جدید، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس در فارس، به ۶۸۹ نفر رسید.


دکتر همتی آمار بهبود یافتگان مراکز درمانی و ایزوله خانگی در استان را نیز ۳۵ هزار و ۳۴ نفر اعلام کرد. او با اعلام بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۳۸ هزار و ۴۰۷ مورد شناسایی شده، هفده هزار و ۲۸۰ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون هزار و ۵۷۷ مورد؛ مرودشت هزار و ۲۶۲ مورد؛ داراب ۸۲۸ مورد؛ کوار ۷۳۵ مورد؛ قیروکارزین ۷۱۹ مورد؛ لامرد ۶۵۹ مورد؛ زرین دشت ۵۱۴ مورد؛ ممسنی ۴۷۸ مورد؛ آباده ۴۶۷ مورد؛ مهر ۴۳۹ مورد؛ فیروزآباد ۴۲۳ مورد؛ زرقان ۳۶۴ مورد؛ کوه چنار ۳۳۳ مورد؛ استهبان ۳۱۱ مورد؛ فراشبند ۲۹۰ مورد؛ اقلید ۲۶۹ مورد؛ سپیدان ۲۳۸ مورد؛ خرم بید ۲۱۶ مورد؛ پاسارگاد ۱۹۵ مورد؛ رستم و نی ریز هر کدام ۱۶۹ مورد؛ سروستان ۱۴۵ مورد؛ خرامه ۱۲۹ مورد؛ ارسنجان ۱۲۱ مورد؛ بیضا ۱۱۸ مورد؛ بوانات ۹۲ مورد؛ سرچهان ۵۸ مورد؛ بختگان ۵۲ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.


این مقام مسئول در دانشگاه با بیان اینکه هم اکنون استان فارس به صورت میانگین در وضعیت زرد قرار دارد، اما برخی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، گفت: با توجه به گستردگی زنجیره‌های انتقال بیماری، لازم است هم استانی‌ها دستورات بهداشتی را جدی بگیرند.


توصیه بهداشتی امروز دکتر همتی نیز توجه جدی خانواده‌ها به موضوع مراقبت از کودکان در برابر ابتلاء به کرونا ویروس بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار