عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به افزایش تولید شیر خام در مرودشت، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه کارت شیر از ابتدای امسال شاهد افزایش ۳۳ درصدی تولید شیر در شهرستان هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بالغ بر ۲۰۰ هزار تن شیر خام تولید شود.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 13 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به افزایش تولید شیر خام در مرودشت، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده از سامانه کارت شیر از ابتدای امسال شاهد افزایش ۳۳ درصدی تولید شیر در شهرستان هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال بالغ بر ۲۰۰ هزار تن شیر خام تولید شود.

او، افزایش جمعیت گاو اصیل در واحد‌های دامی و افزایش تعداد واحد‌های دامی را علت اصلی رشد تولید شیر دانست.

این مقام مسئول اضافه کرد: شیر تولیدی بوسیله ۲۲ مرکز جمع آوری شده و عمدتا به شرکت پگاه و مقداری نیز به شرکت‌های صنایع تبدیلی در این شهرستان و سایر نقاط استان و استان‌های همجوار منتقل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت افزود: ۶ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان وجود دارد که در زمینه تولید فرآورده‌های لبنی فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: شیر تولیدی متعلق به ۸۶۱ دامدار و ۷۸ هزار راس دام سنگین است و مقدار ناچیزی شیر نیز بوسیله دام سبک تولید می‌شود که تنها به مصرف خانوار می‌رسد.

رحیمی ادامه داد: شهرستان مرودشت مقام نخست تولید شیر و مقام سوم تولید گوشت قرمز و تخم مرغ در استان فارس را دارا است.

 

برچسب ها: شیرخام ، تولید ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار