مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه هر سال ۲۵ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر فارس تولید می شود گفت: حمایت و کمک تمام دستگاه‌های اجرایی به جامعه عشایری باعث امنیت غذایی در کشور می‌شود.
کد خبر: ۸۹۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 03 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:روح الله بهرامی پنجشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان سپیدان افزود: سازمان امور عشایر ، تشکیلات توسعه ای است که در این زمینه گام برداشته،لازم است ساختار این سازمان تقویت شود که به مسائل بیشتری در حوزه عشایر پرداخته شود.

وی عملیات اجرایی اسکان، نقطه شناسایی اسکان، خدمات پشتیبانی به کوچندگان را از جمله وظایف سازمانی اعلام کرد.

بهرامی با بیان اینکه طرح مرتعداری تلفیقی یک نوع مالکیت برای عشایر ایجاد می کند، افزود: بیشترین تعرضات به مراتع در حوزه صنعت و سرمایه گذاری به خاطر نبود این طرح است.
مدیر کل امور عشایر فارس بیان کرد: در سال گذشته تسهیلات از منبع صندوق ملی ۲۲۰ میلیارد تومان در کشور بود که ۲۴ میلیارد تومان توسط استان فارس جذب شد که کمک شایانی به اشتغال جوانان عشایری کرد.
نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به تاریخ سراسر از رشادت عشایر، این جامعه را به عنوان قانع ترین، فعال ترین و غیور ترین جامعه کشور دانست که با حداقل امکانات، بیشترین بازدهی را در تولید و رونق اقتصادی دارند که در زمینه جهش تولید به عینیت می توان بیشترین بهره وری را در زندگی عشایر دید.
محسن علیزاده افزود: دستگاه های ذی ربط باید توجه بیشتری به مشکلات جامعه عشایری داشته باشند و در تسهیل این مشکلات کمک شایانی به عشایر کنندتا حقی از عشایر تضییع نشود.
فرماندار سپیدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عشایر گرچه خانه به دوش هستند ولی زندگی افتخار آمیزی دارند، بیان کرد: عشایر غیور در مقابل رژیم منحوس پهلوی ایستادگی کردند و امروز نیز در راهبرد امنیتی کشور و دفاع از قلمرو مرزی وجغرافیایی سرزمینی نقش مهمی ایفا می کنند.
جمال جوادی جهرمی افزود:عشایر همیشه با اصالت، عزت وشرافت زندگی کرده‌اند و خدمت به این جامعه مولد و کم توقع، نعمت است.
وی با تاکید بر بررسی دقیق تر مشکلات عشایر شهرستان بر اهتمام هر چه بیشتر دستگاه های عضو کارگروه برای مرتفع نمودن مشکلات و مسائل عشایر شهرستان تاکید کرد.

سپیدان به مرکزیت اردکان از شهرستان های غربی فارس است.

جامعه عشایری استان فارس، مشتمل بر ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لُر و هشت طایفه مستقل است.

برچسب ها: گوشت ، گوشت قرمز ، عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار