برداشت کلزا از ۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی لارستان آغاز شد
کد خبر: ۸۳۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 18 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مسوول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان گفت: پیش بینی می‌شود با افزایش تولید نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۲۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.
علی سعیدی نژاد افزود: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا فروردین ماه شروع شده است و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی نسبت به اخذ معرفی نامه برای ارائه محصول به مراکز خرید اقدام کنند، که این امر باعث حذف پای دلالان و سود جویان می‌گردد.
سعیدی نژاد با اعلام خرید تضمینی محصول کلزا با قیمت ۴۶۶۰ تومان توسط دولت تاکید کرد: تحویل نهاده به کشاورزان در سال زراعی آینده منوط به تحویل محصولات (گندم، جو، کلزا) برداشت شده به دولت است.
وی با اشاره به مصوبات ستاد برداشت غلات کشور بیان کرد: نرخ برداشت دانه‌های روغنی کلزا در سال ۹۹، از ۴۲۸ هزار تومان تا ۵۲۳ هزار تومان به ازای هر هکتار بر اساس نوع کمباین متغیر است.
مسوول اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به لزوم ضدعفونی کمباین‌ها گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان حفظ نباتات کشور و مرکز توسعه مکانیزاسیون مقرر شد چنانچه ضدعفونی کمباین‌ها در مبدا صورت گرفته باشد گواهی صادره از مبدا مورد تایید بوده و نیاز به ضدعفونی مجدد نیست.

برچسب ها: برداشت ، کلزا ، مزارع ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار