من اینجا می گویم که آماده مناظره هستم؛بیایید مناظره با هر زبانی که دوست دارید انجام بدهیم که عیار هر کس مشخص شود.
کد خبر: ۸۲۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۲ 08 February 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هومان عسکری کاندیدای ترک زبان گچساران امروز جمعه به همراه تیم انتخاباتی خود به مناطق ترک نشین باباکلان و روستاهای اطراف سفر کرد. 
در این سفر ابتدا عسکری با حضور در بارگاه مطهر بی بی حکیمه(س) ضمن زیارت با مردم این منطقه بازدید داشت
در ادامه دکتر عسکری کاندیدا جوان حوزه گچساران و باشت با اشاره به تاریخ منطقه باباکلان گفت: من از باباکلان یک ذهنیتی که دارم این بود که یکی از بزرگان این منطقه در زمان بچگی ام می گفت ” باباکلان چشم طایفه کشکولی است”
بعدها که به این منطقه رفت و آمد کردیم واقعا اهمیت و جایگاه این منطقه را برای این طایفه و ایل قشقایی فهمیدم.
عسکری افزود: من برنامه داشتم که زودتر از این ها خدمت مردم باباکلان برسم اما با توجه به اتفاقی که برای سردار شهید سلیمانی افتاد و بعد از آن هم بحث رد صلاحیت؛ باعث ایجاد وقفه در این موضوع شد که شما باید به بزرگواری خودتان ما را ببخشید.
کاندیدا جوان قشقایی گفت: من یک گلگی از بزرگان قشقایی دارم که متاسفانه ما در چهل سال تاوان آن را در بیکاری فرزندانمان و تبعیض ها می دهیم اینکه کارخانه سیمان را یاسوجی ها بردند اما چرا خاک اینجا را بنام خاک یاسوج به تهران می دهند.
یک زمانی همین باباکلان ۱۲۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و راهنمایی داشته و منطقه ماهور که قشقایی نشین هست ۲۸ هزار رای دهنده داشته است.
در آن زمان برنامه به این صورت بود که بابامنیر،میشان و باباکلان هر کدام یک بخش باشد که مجموعا یک شهرستان می توانست باشد اما با برنامه همین افراد این منطقه را جدا کردند تا که جمعیت قشقایی نصف شود و این اتفاق نیفتد.
و اینقدر اختلاف در مناطق قشقایی نشین انداختند که آنها نتوانند یک نماینده به مجلس بفرستند.بلایی که سر ماهور آن زمان آورند الان هم سر قشقایی گچساران می خواهند بیاورند.
او گفت: چرا الان به پیمانکاران قشقایی کار نمی دهند چونکه فرزندان قشقایی پاکدست است.در این مدت ۶۰۰ نفر بدون آزمون در شرکت نفت نیرو گرفتند در بین آنها بیست نفر قشقایی نیست.
موضوع تنها شخص من نیست بلکه موضوع آینده قشقایی هاست.در هشت سال گذشته قشقایی عزیز نبود حالا عزیز شد! چرا الان بجای افتتاح طرح؛ تازه کلنگ زنی می کنند؟
کاندیدا منتخب ایل قشقایی از حوزه گچساران و باشت گفت:من وقتی که میخاستم اینجا کاندیدا شوم تمام نقشه ها ریخته شد که قشقایی ها کاندیدا نداشته باشد.وقتی که در اینجا گفتند که ” نمی گذاریم قشقایی ها کاندیدا نداشته باشند” و وقتی که من دنبال تایید صلاحیتم رفتم آن موقع فهمیدم که چی می گفتند و فهمیدم که تمام تلاش خود را برای این حرف انجام دادند.
من اینجا می گویم که آماده مناظره هستم؛بیایید مناظره با هر زبانی که دوست دارید انجام بدهیم که عیار هر کس مشخص شود.
وی تصریح کرد: شمایی که الان به یاد تاسیس کارخانه افتادید یک کارخانه شیرموز هم در کنارش بزنید که هر موقع مردم خسته شدند شیرموز بخورند.شما الان باید بعد از هشت سال افتتاح کنید نه اینکه الان موقع انتخابات کلنگ بزنید.
قشقایی ها تیزهوشی بهمن بیگی و صداقت جهانگیر خان را دارد و این بار گول این تبلیغات شما را نمی خورد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار