کد خبر: ۸۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹ 22 August 2015


امام جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: نظرات مختلف سیاسی در جامعه نباید منشأ اختلاف بین اصحاب مساجد شود.
خبرگزاری فارس: نظرات مختلف سیاسی نباید منشأ اختلاف بین اصحاب مساجد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام محمد ساجدی بعد از ظهر امروز در مجمع عالی بسیج این شهرستان، اظهار کرد: سیاست‌گذاری در امور مساجد باید به‌گونه‌ای انجام شود که تمام برنامه‌های مساجد توسط مردم انجام شود.

وی، سهم عمده‌ای از سیاست‌گذاری‌ها در حوزه دینی را مسایل فرهنگی دانست و افزود: سیاست‌گذاری فرهنگی ما در درون مساجد و از ناحیه پیروان مکتب اهل بیت (ع) بحث مهمی است.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه، انسان‌ها را دارای سلایق خاص خواند و تصریح کرد: نظرات مختلف سیاسی در جامعه نباید منشأ اختلاف بین اصحاب مساجد شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی دین، قرآن، پیامبر و مکتب اهل بیت یکی است باید با نگاه رحمت به یکدیگر توجه شود، ادامه داد: نباید به سمت رسمی کردن مسایل مساجد رویم و امام خمینی (ره) در این نوع مسایل سلوک داشت که می‌تواند چراغ راه ما باشد و باید فضایی ایجاد کنیم که انسان‌های مختلف و مفید انگیزه خدمت پیدا کنند.

ساجدی توجه به مسایل فرهنگی را اولویت جامعه خواند و خاطرنشان کرد: باید زمینه برای خدمت در حوزه فرهنگی برای افراد فراهم شود.

دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد نیز در نشست مذکور حمایت، هدایت و نظارت را مبنای امور رسیدگی به مساجد نامید و گفت: مساجد باید برای اجرای برنامه‌های ستاد امور مساجد فعال شوند.

حجت‌الاسلام صباحی مدیریت‌ مساجد را مهم دانست و تصریح کرد: ستاد امور مساجد بر اساس 16 شرح وظایف تعریف‌شده عمل می‌کند.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد را امری ضروری خواند و تصریح کرد: یکسان‌سازی مهر و تابلوهای مساجد شهرستان امری ضروری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه هئیت امنای مساجد موروثی نیست، خاطرنشان کرد: باید بر اساس ابلاغ ستاد امور مساجد اعضای هیئت امنا به مدت سه سال کارهای امور مساجد را انجام دهند و بر اساس برنامه‌های ستاد حرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار