کد خبر: ۱۱۶۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹ 15 May 2024

با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سالهای اخیر توسط سازمان تامین اجتماعی ، گسترش ضریب نفوذ و فرهنگ بیمه ای در جامعه بیشتر شده و اقشار فاقد پوشش بسیاری به جرگه بیمه شدگان پیوسته اند .
به گزارش تابناک استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان ، توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف ماموریت اصلی تامین اجتماعی تلقی میگردد اظهار داشت در کنار بیمه شدگان اجباری که بر اساس قانون کار توسط کارفرما بیمه شده و افزون بر نیمی از بیمه شدگان اصلی سازمان را تشکیل میدهند بیمه شدگان اختیاری ، صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، رانندگان ، کارگران ساختمانی ، قالیبافان و فعالان صنایع دستی شناسه دار و ... از دیگر گروههای بزرگ تحت پوشش هستند .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 283 هزار بیمه شده اجباری در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند از رشد 5/5 درصدی این گروه در سال 1402 خبر داده و افزود : بیمه شدگان اجباری 57 درصد مجموع بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در گیلان را تشکیل میدهند .
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین با تاکید بر اینکه اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سالهای اخیر دستاوردهای خوبی داشته و سبب افزایش ضریب نفوذ بیمه ای در جامعه و اشاعه این فرهنگ گردیده ، خاطر نشان ساخت رشد 10/5 درصدی بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد با جمعیتی در حدود 11000 نفر در طول سال 1402 نمادی از تحقق این مهم و بیانگر فرهنگ بالای بیمه ای در گیلان میباشد .
کیوان مرتضوی همچنین با اشاره به وجود 122700 نفر بیمه شده صاحبان حرف و مشاغل آزاد در سطح استان سهم این گروه نسبت به مجموع بیمه شدگان را حدود 25 درصد برشمرده و افزود در سال گذشته به طور متوسط ماهانه بیش از 960 نفر در این گروه به جرگه بیمه شدگان استان پیوسته اند .
وی در بخش دیگری از این گزارش به افزایش رشد بیمه شدگان اجباری از متوسط ماهانه 785 نفر در سال 1401 به 1240 نفر در سال گذشته اشاره نموده و اذعان داشت رشد 3/65 درصدی در سال 1401 در این گروه به 5/5 درصد در سال 1402 رسیده است .
شایان ذکر است تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان در پایان اسفندماه سال گذشته به 497600 نفر رسید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار