رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد
کد خبر: ۱۱۶۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵ 19 May 2024

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان در لنگرود گفت، استان گیلان را یکی از قطب‌های صنعت طیور کشور دانست و اظهار کرد: واحدهای نیمچه گوشتی استان در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۰ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۳۱ قطعه جوجه‌ریزی داشته‌اند که نشان دهنده رشد ۱۸.۸ درصدی نسبت به سال قبل‌تر است.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته مجوز افزایش سقف جوجه‌ریزی برای واحدهای تولیدی استان تا سقف ۵۰ درصد ظرفیت پروانه صادر شده است، عنوان کرد: با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و اجرای تعهد ابلاغی استانی در سال جاری شاهد جهش در تولید گوشت مرغ خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تشکیل و توسعه زنجیره ارزش مرغ در استان، عنوان کرد: گیلان بزرگترین زنجیره تولید مرغ کشور را دارد و ۷۷ درصد تولید در قالب زنجیره ارزش انجام می‌شود.

محمدی داشتن برنامه دقیق برای تولید جوجه یکروزه، تامین نهاده و نظارت بر روند جوجه‌ریزی براساس قوانین دامپزشکی و ظرفیت واحدهای پرورش را جزو اصول کار سازمان جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: تولید مرغ به عنوان پروتئین استراتژیک مورد نیاز مردم در استان گیلان با برنامه‌ریزی دقیق انجام می‌شود.

وی گیلان را معین و تامین کننده مرغ روزانه تهران و البرز به میزان ۳۰۰ تن مرغ گرم دانست و یادآور شد: در فروردین ماه امسال ۱۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه ۱۱ واحد مرغ اجداد، ۹۹ واحد مادر مرغ گوشتی و ۸۷۲ واحد مرغ مادر داریم، تصریح کرد: همچنین ۲۱ واحد جوجه‌کشی در استان فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار