با هر توجیهی که به وضعیت مدیریت در گچساران نگاه کنیم اصلا نوع برخورد نماینده مجلس و مدیران این شهر قابل دفاع نیست و متاسفانه همه چیز به گوشه چشم تاجگردون بستگی دارد!
کد خبر: ۷۸۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 27 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ارسالی مخاطبان ، یکی از عجیب ترین نوع تعاملات دستگاه های اجرایی یا نمایندگان دولت با نمایندگان مجلس در کهگیلویه و بویراحمد رقم می خورد ! به گونه ای که کار ارتباط مدیران دولتی با نمایندگان مجلس از بحث تعامل فراتر رفته و به وادادگی مدیران رسیده است! که البته وادادگی مدیران در مقابل نماینده به طرز عجیبی در گچساران بالا رفته است ! به باور بسیاری افراد این وادادگی ها تا جایی پیش رفته است که هیچ کاری در گچساران را بدون تاجگردون نمی توان متصور شد !
روز گذشته و پس از لغو سفر وزیر نیرو به استان یک افتتاحیه نه چندان مهم در گچساران رخ داد که با استقبال عجیبی از طرف مدیران خرد و کلان این شهر مواجه شد. این استقبال باعث حساس شدن خبرنگاران شد که پس از مدتی معلوم شد علت این استقبال حضور تاجگردون در مراسم بوده است!
طنز تلخ لشکرکشی های تاجگردون با مدیران گچسارانی !
خبرگزاری فارس در گزارشی از افتتاح دفتر مدیریت اسلحه و مهمات ارتش در گچساران نوشه است : در بسیاری از مناسبت‌های ملی و مذهبی از جمله در نماز جمعه جای خالی مدیران گچسارانی کاملا محسوس است.
در این گزارش خبری آمده است : در حالی که  امروز صبح خبر لغو سفر وزیر نیرو و معاونین وی به استان اعلام شد و افتتاح نیروگاه برق ساران در شهرک صنعتی گچساران منتفی شد در نقطه‌ای دیگر از شهرستان افتتاحیه دفتر مدیریت اسلحه و مهمات ارتش با حضور نماینده مردم گچساران و باشت، مسوولان و روسای شهرستانی برگزار شد.
هر چند قرار بر این بود که نیروگاه ساران نیز با حضور وزیر نیرو در گچساران افتتاح شود اما با نیامدن وزیر این برنامه نیز کنسل شد.
طنز تلخ لشکرکشی های تاجگردون با مدیران گچسارانی ! / به قبل از انقلاب خوش آمدید!

اما آنچه به چشم می‌آید افتتاحیه یک مرکز صدور مجوز اسلحه است که در تصاویر اکثر مدیران شهرستانی نماینده را در کنار فرماندار همراهی می‌کنند.
به راستی این سوال پیش می آید حضور مدیران ادارات در افتتاحیه دفتر صدور مجوز اسلحه چه ضرورتی داشته است که بسیاری از روسای ادارات حضور داشتند.
چندی پیش بود که در گزارشی از برنامه جشن و میلادغدیرخم آمده بود جای خالی مدیران در مراسمات فرهنگی مذهبی شهرستان و حالا مدیران برای افتتاحیه یک دفتر صدور مجوز اسلحه این‌گونه لشکرکشی کرده‌اند که می‌طلبد استاندار در این خصوص ورود کند.
 به راستی مگر امروز ادارات در شهرستان تعطیل بوده و یا اینکه ارباب رجوعی نداشته که برای افتتاح یک مرکز لشکرکشی شده است.
هرچند که بالاترین مقام اجرایی هر استان و شهرستان به تکریم ارباب رجوع  در ادارات تاکید می‌کنند اما انگار گوش شنوایی وجود ندارد و این مردم هستند که برای انجام یک کار و یا گرفتن یک امضا باید چند روزی در ادارات  معطل شوند.
به قبل از انقلاب خوش آمدید!
با هر توجیهی که به وضعیت مدیریت در گچساران نگاه کنیم اصلا نوع برخورد نماینده مجلس و مدیران این شهر قابل دفاع نیست و متاسفانه به نظر می رسد همه چیز به گوشه چشم تاجگردون بستگی دارد!
مدیران دولتی که عملا منتظر پیغام یا تاکیدی از طرف تاجگردون هستند ، برخی نخبگان روشنفکرنما گچساران هم که شبانه روز ثناگوی وی هستند! حال این وسط تکلیف مردم و اهداف عالیه نظام اسلامی چه می شود؟
ماجرای قدرت این روزهای تاجگردون ما را به یاد خاطرات پا به سن گذاشته های استان از وضعیت مدیریت در زمان قبل از انقلاب می اندازد!
نقل است در زمان قدرت کلانتران منصوب شاه (خوانین) یکی از تفنگ چی های آن زمان به همراه تعدادی از افراد طایفه خود برای دست بوس کلانتر (خان) منطقه می رود . تعدادی از بزرگان هم جلوی درب قلعه نشسته و مشغول صحبت و چای و قلیان بوده اند. هنگام ورود ، این تفنگچی و همراهان از کنار این افراد عبور می کرده اند و این بزرگان فرد مذکور را مضطرب و نگران می بینند که وارد قلعه خان می شود.
پس از گذشت ساعتی فرد مذکور با حالتی شاد و شنگول و در حالی که از شدت خوشحالی همه بدنش در حال رقص بود ، بیرون می آید ! یکی از بزرگان که به قول معروف رند و سر زبون دار بوده از مرد تفنگچی می پرسد فلانی" موقع رفتن پیش خان خیلی ناراحت و مضطرب بودی اما حالا برگشتی خیلی شاد و شنگول هستی و در پوست خودت نمی گنجی ! چی شده ؟ خان چیز مهمی بهت گفته؟"نقل می کنند که فرد مذکور با حالتی بسیار خوشحال و مشعوف می گوید بله " خان نگاهم کرد و خندید و بهم گفت " ای پدر سوخته!" ( البته این دشنام کمی رکیک تر بوده است که به دلایل اخلاقی منتشر نمی شود) ! یعنی این مرد ! برایش یکی از افتخارات زندگی اش این بوده است که کلانتر محل که بسیار هم ظالم و تعدی به رعیت داشته است به وی با حالتی همراه با شوخی (تحویل گرفتن)بگوید " پدر سوخته"! آیا این اتفاق برای انسانی که به قول قران خلیفته الله بر روی زمین است افتخار محسوب می شود؟
وضعیت این روزهای گچساران و مدیران و نخبگان سیاسی استان نسبت به کارهای تاجگردون شاید مانند ماجرای نقل شده نباشد اما چگونه توجیه کنیم که :
تاجگردون درب یک مرکز دولتی یا تحت هر عنوانی را به راحتی قفل کند و آخر آب از آب تکان نخورد و نه اعتراضی از طرف فرماندار شود و نه مدیران دولتی و اتفاقا چند روز بعد همه آن ها با افتخار و شعف در افتتاحیه "دفتر نمایندگی مهمات و اسلحه" که برای مشکلات متعدد گچساران چندان اولویتی محسوب نمی شود ، حاضر می شوند؟!
چگونه باید بپذیریم که آنگونه که در کلام دوست و دشمن تاجگردون نقل است ، بسیاری از انتصابات استان و شهرستان با دخالت مستقیم تاجگردون صورت می پذیرد؟!
چگونه بپذیریم و توجیه کنیم که کسانی که ادعای آزادی بیان ، دموکراسی و لزوم حفظ کرامت انسانی مهمترین شعار آن ها بوده و هست و حتی در بیشتر نظرات و نوشته های خود بسیاری از امور و احکام اسلامی را نشانه استبداد معرفی می کنند ، اکنون به توجیه گران رفتارهای قلدرمابانه برخی سیاسیون تبدیل شده اند؟
جالب این جا است که بسیاری از این افراد چنان خود را صاحب تز و مسلک آزادی خواهی معرفی می کنند که برای برخی عوام اینگونه معرفی می شود ، این افراد از آسمان آمده اند تا آزادی را به بشر هدیه دهند! اما همین افراد روزانه افکار و اعمال قلدرمابانه برخی سیاسیون قدرت طلب را حمایت می کنند!
به هر جهت هم مردم بدانند و هم مسئولان که رواج چنین تفکرات و اعمالی در استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد که سابقه پذیرش قدرت قدرت طلبان محلی تحت توجیهات غلط مرسوم بوده است ، اکنون هم وجود دارد سمی مهلک است و اگر از هم اکنون جلوی ترویح چنین تفکراتی گرفته نشود ، دیر نباشد که وضعیت تعاملات مردمی به همان شیوه کلانتران و ارباب و رعیت برگردد!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار