محور زندیه یکی از بهترین مسیرهای تورگردانی است که امروز راهنمایان تور شرکت کننده توانستند از ظرفیت‌های آن از نزدیک آشنا شوند.
کد خبر: ۷۱۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 21 February 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور با حضور 600 راهنمای گردشگری در شیراز آغاز شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری فارس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری در فارس می‌گوید: از یکم اسفندماه جاری به مدت 4 روز برنامه‌های متنوعی برای برگزاری این رویداد ارزشمند در نظر گرفته شده است.

امیر سبوکی  ادامه می‌دهد: در این برنامه‌ها سعی بر آن شده است تا کمتر شناخته شده‌های گردشگری فارس را به این راهنمایان معرفی کنیم و تا حد امکان از آنها بازدید داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در نخستین روز این گردهمایی بیان می‌کند: بازدید از موزه نظامی عفیف آباد به عنوان موزه‌ای که اشیاء تاریخی بی‌نظیری همچون شمشیر شاه عباس صفوی و ... در آن نگهداری می‌شود، بازدید از مسجد جامع عتیق به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد جنوب کشور و ... در این روز به اجرا درآمد.

یک مطالبه مهم

سبوکی با تاکید بر اهمیت تجمع این راهنمایان گردشگری در عصر یکم اسفندماه در مقابل ارگ کریم‌خانی شیراز عنوان می‌کند: در این برنامه یکی از مطالبات مهم در صنعت گردشگری فارس یعنی ثبت جهانی محور زندیه با اهتزاز بنری با همین محتوا مطرح شد.

وی معتقد است: محور زندیه با برخورداری از معماری متنوع، المان‌های گوناگون، ارگ حکومتی، مسجد، حمام و بازار به عنوان عناصر تاریخی عام‌المنفعه و ... از قابلیت ثبت جهانی برخوردار است که راهنمایان گردشگری کشور در این مطالبه، تحقق این مهم را بار دیگر از مسوولان خواستار شدند.

 

 

رئیس این انجمن صنفی با شرح سایر برنامه‌های انجام شده در نخستین روز از این گردهمایی اظهار می‌کند: زیارت حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت، بازدید از بازارهای قدیمی حاجی، اردو بازار و بازار وکیل از سایر مسیرهایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

تغییر نگرش

یک راهنمای گردشگری که از تهران برای شرکت در این گردهمایی به شیراز آمده است نیز می‌گوید: در بازدید از مسیرهای در نظر گرفته شده در نخستین روز از برنامه بازدید خوبی از بافت مذهبی شیراز در نظر گرفته شد.

بهنام کبیری می‌افزاید: کیفیت برنامه‌ها بسیار مطلوب بود و در شناسایی جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ای که می‌تواند در اجرای تورهای گردشگری مورد استفاده موثر قرار بگیرد، مسیرهای مناسبی در نظر گرفته شده بود.

وی اضافه می‌کند: به نظر من محور زندیه یکی از بهترین مسیرهای تورگردانی است که امروز راهنمایان تور شرکت کننده توانستند از ظرفیت‌های آن از نزدیک آشنا شوند.

تلفیق فرهنگی

یک راهنمای گردشگری دیگر که از استان خوزستان آمده است با تاکید بر نزدیک بودن مسافت فارس و خوزستان عنوان می‌کند: نقاط مشترک فراوانی برای اتصال این 2 استان در حوزه گردشگری وجود دارد.

ملک‌تاج اعتبار ادامه می‌دهد: لازم است تا با تعامل فعالان گردشگری در این 2 استان فرصت‌هایی فراهم شود تا مسافران در این مسیر 9 ساعته توقفی در شهری همچون بهبهان داشته باشند.

 

 

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی قابل توجه در بهبهان می‌گوید: وجود نرگس‌زارهای قدیمی و مجموعه‌های تاریخی در این شهرستان فرصت خوبی است تا با ایجاد تعامل مطلوب، شاهد اجرای تور مسافرتی از بهبهان در شیراز به عنوان یک قطب فرهنگی و تاریخی و مذهبی اصیل نیز باشیم.

اعتبار می‌افزاید: با شرکت در برنامه‌هایی که به میزبانی فارس در برگزاری دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور برگزار شد اکنون دید بسیار بهتری نسبت به جاذبه‌ای شیراز و سایر نقاط فارس پیدا کرده‌ام.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار