اردو بازار شیراز از آثار دوره قاجاریه مرمت می شود.
کد خبر: ۹۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 09 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیرازگفت:برای حفظ آثار تاریخی و فرهنگی، پیگیری مرمت سقف اردو بازار که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه است را در اولویت ساماندهی قرار داده خواهد شد.

افسانه خواست خدایی با اشاره به وضعیت نامناسب سقف این بازار به عنوان یک اثر ملی، گفت: بخشی از سقف این بازار را موریانه خورده، تلی از خاک بر روی سقف انباشته شده که در صورت بروز حادثه ناگهانی، مخاطرات جانی و مالی به دنبال دارد.

او افزود: سال‌های گذشته تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و سازمان میراث فرهنگی برای مرمت این بنا توسط میرات فرهنگی، منعقد شده که متاسفانه موضوع از سوی میراث فرهنگی پیگیری نشده است.
خواست خدایی از پیگیری برای اصلاح شیب بندی کف بازار روح‌الله شیراز هم خبر داد و گفت: محوطه اخیرا سنگفرش شده اما به دلیل مناسب نبودن شیب‌بندی، آب وارد اماکن تجاری مردم می‌شود.
این عضو شورای شیراز با بیان اینکه به دلیل نزدیک شدن به فصل بارندگی، اصلاح این بازار باید در دستور کار قرار گیرد، اعلام کرد که مرمت سقف اردوبازار و اصلاح کف بازار روح‌الله، در دستور کار کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا قرار می‌گیرد.

برچسب ها: مرمت ، سقف ، اردو بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار