تابناک کهگیلویه وبویر احمد
ائمه جمعه سراسر استان امروز در خطبه های نماز جمعه به موضوعات مختلفی از مباحث مربوط به هسته ای سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و مورد پیش آمده در شهر چرام پس از نامه ای که در خصوص صحبت های منتصب به امام جمعه بوجود آمد تا توصیه های اخلاقی پرداختند.
کد خبر: ۶۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 31 July 2015

به گزارش تابناک کهکیلویه وبویراحمدائمه جمعه سراسر استان امروز در خطبه های نماز جمعه به موضوعات مختلفی از مباحث مربوط به هسته ای سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران و مورد پیش آمده در شهر چرام پس  از نامه ای که در خصوص صحبت های منتصب به امام جمعه بوجود آمد تا توصیه های اخلاقی پرداختند.

یاسوج

خطیب:سید علی اصغر حسینی

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که متقیان بنا بر قول حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) با سه علامت شناخته می‌شوند، اظهار کرد: یکی از علامت‌های متقیان این که است که اخلاص در عمل دارند.

وی به اخلاص عمل و مشخصات آن اشاره کرد و گفت: اخلاص عمل یعنی این که هیچ کاری را برای ریا و خودنمایی نباید انجام داد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به صفت دوم متقیان از بیان آن حضرت اشاره کرد و گفت: آرزوهای متقیان کوتاه است و هیچ گاه به دنبال امیال دنیوی نیستند.

حسینی در ادامه قدردانی و قدرشناسی از فرصت‌ها را از دیگر خصوصیات متقیان از نگاه حضرت امیر(ع) ذکر کرد و افزود: متقی همیشه قدر فرصت‌ها و لحظه‌هایی را که خداوند در اختیارش قرار داده است به خوبی می‌داند.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های گوناگون اظهار کرد: گردشگران زیادی در فصل تابستان به مناطق سردسیر استان سفر می‌کنند که باید حرمت آن‌ها را حفظ کنیم.

حسینی با بیان این که هرگونه برخورد بد و نامناسب وجهه و چهره استان را خدشه‌دار می‌کند، بیان کرد: نباید کوچکترین برخورد بدی با مهمانان خود داشته باشیم که در این صورت صنعت گردشگری ما هم آسیب می‌بیند.

وی به بحران آب در سال جاری و چند سال اخیر اشاره کرد و با بیان این که نباید در استان بی‌خود و بی‌جهت آب را هدر دهیم، تصریح کرد: در سال‌هایی که خشک‌سالی و بحران آب است همه باید در مصرف بهینه آب اقدام کنند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به توافق هسته‌ای و لزوم ایجاد وحدت در جامعه تأکید کرد: نباید در این قضیه بین مردم دو دستگی ایجاد شود.

گچساران

خطیب:حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی ـ سیاسی این هفته گچساران ضمن دعوت خود به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری دو بال انسان مومن برای رسیدن به کمال و خوشبختی در دنیا و آخرت است.

وی در ادامه با تشریح انواع فقر در جامعه و تأثیرات آن، افزود: در خصوص فقر در جامعه انواع مختلفی وجود دارد که فقر مالی، عاطفی و روحی از مهم‌ترین فقرها به شمار می‌رود.

امام جمعه موقت گچساران متذکر شد: در فقر مالی دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد، اما دیدگاه اسلام نبود فقر کامل و داشتن ثروت زیاد است.

خواجه‌زاده بیان کرد: فقر زیاد سبب دوری انسان از خداوند و گرایش وی به سمت غیر خدا می‌شود و ثروت زیاد نیز سبب طغیان و سرکشی انسان شده و وی را ا راه حق دور می‌کند.

وی یادآور شد: اسلام در این خصوص ثروت در حد گذران زندگی تا جایی که انسان به طغیان و دوری از خداوند نرود را تأیید می‌کند و با فقر کامل نیز مخالف است.

این مسئول با هشدار نسبت به آثار فقر عاطفی، یادآور شد: فقر عاطفی از تأثیرگذارترین فقرها در جامعه بوده که به دلیل مشغله زیاد و عدم رسیدگی به خانواده یا نزدیکان ایجاد می‌شود.

امام جمعه موقت گچساران، بازدید و انجام صله‌رحم را مهم‌ترین عامل در جلوگیری از فقر روحی دانست و گفت: صله‌رحم سبب افزایش طول عمر و افزایش خیر و برکت در زندگی انسان‌می‌شود.

خواجه‌زاده در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با محکوم کردن بمباران اتمی شهرهای بزرگ ژاپن توسط آمریکا اظهار کرد: آمریکا با این سابقه و تشویق خلبانان بمباران اتمی ژاپن و اظهار اینکه بمباران اتمی ژاپن حرکتی انسانی بوده، امروز برای دیگر کشورها قصد تعیین تکلیف دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من به دلیل معاشرت زیاد با مردم مسائل و مشکلات زیادی را دریافت می‌کنم، افزود: طی مراجعه بسیاری از شهروندان به بنده در خصوص برخورد تبعیضانه عوامل سد معبر شهرداری دوگنبدان گلایه‌های زیادی شده است.

خواجه‌زاده عنوان کرد: براساس گزارش‌های واصله، عوامل سد معبر در برخوردی تبعیضانه اقدام به جمع‌آوری وسایل افرادی می‌کنند که ضعیف بوده و قدرتی ندارند.

امام جمعه موقت گچساران افزود: در این گزارش‌های مردمی از استفاده اسپری فلفل در برخورد با فروشندگان سخن به میان آمده است که این موضوع در شأن مردم نیست.

خواجه‌زاده ادامه داد: در این گزارش‌ها آمده که اموال جمع‌آوری شده به صاحبان بازگردانده نمی‌شود و این خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه به چه حکم و محکمه‌ای اموال مردم مصادره و به انها پس داده نمی‌شود، خواستار رسیدگی جدی و فوری به این مسئله شد.

امام جمعه موقت گچساران در ادامه با انتقاد از سوءاستفاده برخی افراد از خودروهای دولتی افزود: استفاده از خودروهای دولتی در گچساران در خارج از تایم اداری بسیار قابل لمس است.

خواجه‌زاده با بیان اینکه بزرگترین خیانت، دست‌درازی به اموال بیت‌المال است و این سوءاستفاده هم خیانت به مردم به شمار می‌رود، از فرماندار گچساران خواست تا در این خصوص پیگیری و رسیدگی کاملی داشته باشد.


دهدشت

خطیب:سید عبدالمطلب تقوی

حجت‌الاسلام سید عبدالطملب تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت از بیکاری به معضل اساسی در جامعه نام برد و اظهار داشت: نبود فرصت شغلی مناسب و تعیبر پشت میز نشینی از کار بسیاری از جوانان تحصیل کرده را دچار این معضل کرده است.

امام جمعه موقت دهدشت با بیان این‌که قبل از ورود به هر کاری باید نسبت به آن آشنایی و پیش زمینه وجود داشته باشد افزود: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

خطیب موقت جمعه دهدشت سالروز گرامیداشت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و روز مهارت را یادآور شد و گفت: جوانان به سمت فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند تا برای شغل آینده تخصص لازم را کسب کنند.

معاون تبلیغات اسلامی کهگیلویه ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش را در ترویج فرهنگ اشتغال موثر دانست و تاکید کرد: تغییر نگرش افراد به کار کردن از این طریق انجام شود.

وی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به راهی به سوی توسعه کارآفرینی و کسب کار نام برد و گفت: فقدان مهارت عامل بیکاری و عدم ایجاد اشتغال پایدار است.

تقوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالگرد انقلاب مشروطیت این انقلاب را از حوادث مهم تاریخ ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز آن طور که باید به خوبی شناخته شده نیست.

وی با بیان این‌که حادثه مشروطیت را علمای بزرگ به وجود آوردند و تاریخ مشروطیت را روشنفکران غرب زده نوشتند نقش علما در این باره را اثربخش خواند و تصریح کرد: مردم علمای اسلام و مراجع را پناهگاه خوبی برای مبارزه با استعمار می‌دیدند.

قلعه رئیسی

خطیب:حجت‌الاسلام سید مهدی افراز ‌

امام جمعه موقت قلعه رئیسی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رسالت حقوق بشر با بمب اتم نیست.

‌حجت‌الاسلام سید مهدی افراز ‌با توصیه به نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

افراز گفت: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

وی در خطبه نخست با بیان اینکه شناخت دین به تنهایی کافی نیست بیان کرد: لازم و ضروری است که هرکس به اندازه توانایش توحید و اخلاق اسلامی را یاد بگیرد ولی کافی نیست بلکه باید نقطه مقابل توحید یعنی شرک و دشمن و فرهنگ شرک را هم بشناسد.

خطیب موقت قلعه رئیسی تاکید کرد: مبادا به خاطر نشناختن و تاریک بودن ذهن نسبت به شرک، شرک وارد زندگی شود و خیال کند کاملا موحدانه زندگی می‌کند.

افراز در این خصوص به فرموده امام صادق(ع) کهبنی امیه اجازه نمی دادند ولی این کار را توصیه می کنند که علاوه بر توحید شرک را هم بشناسندیادآور شد: یکی از مواردی که اسلام و مسلمین ضربات زیادی در طول تاریخ خوردند از همین عدم شناخت دشمن بود و هست.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز 8 ذی‌الحجه مناسک حج را تبدیل به عمره مفرده کردند و از مکه خارج شدند به خاطر شناخت دشمن اصلی اسلام که اصل دین، نماز و حج را زیر سوال می‌برد.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه دوم با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا الهی اذعان داشت: رعایت تقوا سبب دوری از گناه و حرکت به سوی خدا می شود.

افراز در خطبه دوم اشاره به روز اهدا خون کرد و گفت: اهدا خون اهدا زندگی است چه بسا با اهدا چند سی‌سی خون جان چندین نفر را به زندگی حیات دوباره می‌بخشیم و کسانی که توانایی دارند از این امر بسیار مهم کوتاهی نکنند و در کمک به دیگران سهیم باشند.

وی به روز حقوق بشر و کرامت انسانی اشاره کرد و اذعان داشت: آمریکایی ها می‌گویند ما رسالت داریم که در دنیا حقوق بشر و دموکراسی را توسعه دهیم را گسترش دموکراسی کاربرد بمب اتم در هیروشما است یا توپ و تانک و جنگ‌افروزی و کودتاگری در آمریکا لاتین و آفریقا است.

خطیب موقت قلعه رئیسی تصریح کرد: امروز هم در خاورمیانه این همه دغل بازی و فریبگری ظلم و جنایت به چشم می‌خورد با این همه وسایل می‌خواهند حقوق بشر و رسالت جهانی را گسترش دهند.

افراز با بیان اینکه امروزه آمریکا شده است پرچمدار حقوق بشر افزود: کدام آمریکا شده است حقوق بشر؛ آمریکا هیروشیما، گوانتانامو، ابو غریب یا آمریکایی که شروع‌کننده جنگ و ناامنی در بسیاری نقاط عالم بوده است.

وی متذکر شد: آیا شصت سال نسل‌کشی در فلسطین نقض حقوق بشر نیست؟ آیا دادن سلاح شیمایی به کسی مثل صدام نقض حقوق بشر نیست.

خطیب موقت قلعه رئیسی در پایان گفت: حقوق بشرشان را در کشتارهای گوناگون در افغانستان و امروز در پاکستان نشان دادند شکنجه را قانونی می‌کنند آن وقت دم از حقوق بشر می‌زنند و دفاع از حرمت انسان و کرامت انسان می‌زنند.

لنده

خطیب:حجت‌الاسلام مهدی‌ کیانی‌اصل

حجت‌الاسلام مهدی‌ کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت عاملی در جهت عدم وحدت و انسجام در جامعه بوده و تفرقه و کینه را زیاد خواهد کرد.

وی افزود: توجه به مبانی دینی و شرعی در جوامع اسلامی بیش از پیش لازم و ضروری بوده و باید بدانیم که به‌کارگیری اصول و فروع دین در این جوامع خود عاملی در جهت رشد و ترقی نظام اخلاقی و اسلامی و پیشرفت جامعه خواهد بود.

امام جمعه لنده در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره و تصریح کرد: سران آمریکایی بارها در سخنان خود گفته‌اند اگر ایران اجازه بازرسی از تأسیسات نظامی و دفاعی خود را به ما ندهد تحریم‌ها برمی‌گردد.

کیانی‌اصل افزود: دعواهای دولت و مجلس آمریکا چند فرض اساسی را در ذهن همه مخاطبان روشن می‌سازد که این دعواها را زیر سئوال می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فرض این بوده که شاید این دعواها از سوی دولت تنها مصرف داخلی بوده تا بتواند مجلس سنا و کنگره را مجاب کند و توافق را به سرانجام برساند.

خطیب جمعه لنده با اشاره به فرض دوم که شاید این دعواها و ادعاهای دولت آمریکا صحیح باشد، گفت: انتقادات و دعواهای کنگره و مجلس تنها یک بازی سیاسی و برای تأثیرگذاری بر ایران و نمایندگان مردم برای تصویب این توافق بوده که بگویند ایران برنده مذاکرات هسته‌ای بوده و نمایندگان ما بدون تعلل آن را تصویب کنند.

کیانی‌اصل یادآور شد: شاید این اختلاف دولت و کنگره واقعی باشد و به دلیل نزدیک شدن به انتخابات و جلب نظر مردم آمریکا از سوی آنها راه‌اندازی شده باشد.

وی ابراز داشت: نمایندگان و مسئولان نظام باید بدانند که کنگره آمریکا برخلاف ژست مخالفت توافق را تصویب خواهد کرد چراکه به گفته جان کری اگر این توافق در کنگره به تصویب نرسد حیثیت آمریکا در افکار عمومی جهان از بین خواهد رفت.

کیانی‌اصل به اثرات توافق در برداشتن تحریم‌ها اشاره و یادآور شد: آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد این توافق شکاف بزرگی در تحریم‌ها ایجاد کرده که حتی اگر آمریکا بخواهد تحریم‌ها برگردند دیگر جامعه جهانی از آن حمایت نخواهد کرد.

وی به سفر مسئولان رده بالای کشورها به ایران اشاره کرد و افزود: اسرار کشورها برای ایجاد روابط اقتصادی با ایران بر هیچ کس پوشیده نیست.

امام جمعه لنده گفت: مسئولان ما باید بدانند که تنها علاج خروج از رکود اقتصادی در جامعه اقتصاد مقاومتی و توسعه آن به بخش‌های مختلف جامعه بوده که جز با همت و تلاش و همدلی و همزبانی ملت و دولت محقق نخواهد شد.

دیشموک

خطیب:حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک اظهار کرد: عنوان نام همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری در سال 94 حاکی از تدبیر رهبری بود.

وی در ادامه گفت: از مهم‌ترین مسائل داخلی که در این دو هفته اخیر در مورد آن زیاد صحبت شد مباحث مربوط به موضوع هسته‌ای است و اظهارنظرهای متفاوتی در مورد تفاهمی که صورت گرفته وجود دارد که البته تفاهمی که معلوم نیست چه آینده‌ای در انتظارش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای به هر حال یک نقطه عطفی است که اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند و در مرحله اجرا دست از شیطنت بردارد و قطعنامه‌ای که شورای امنیت تصویب کند منافاتی با منافع ملی ما و خطوط قرمز ما نداشته باشد امیدی هست که این مناقشه برای همیشه و بعد از 12 سال تمام شود.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: چنین انتظاری از طرف مقابل وجود ندارد و شورای امنیت و دیگر نهادهای بین‌المللی باید از هوشیاری بسیار بالایی در خصوص این توافق برخوردار باشند.

وی بیان کرد: مسئولان 3 ماه فرصت دارند که این جزئیات توافق را بالا و پایین کنند و به طور کامل بسنجند و در مورد آن دیدگاه‌های کارشناسی شده ارائه بدهند.

وی گفت: با توجه به اینکه هیچ عجله‌ای در رد یا قبولی توافق برای کشور ما وجود ندارد تیم هسته‌ای باید از این فرصت 3 ماهه استفاده بهینه کند.

محمودی‌اصل افزود: با توجه به این‌که این توافق هنوز به سرانجام کامل نرسیده باید از هرگونه ذوق‌زدگی یا ناامیدی بپرهیزیم و صبر داشته باشیم.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبری در روز عید سعید فطر عنوان کرد: مجلس و کارشناسان شورای عالی امنیت ملی باید در خصوص توافق به دست آمده بررسی‌های کارشناسی شده را در دستور کار خود قرار دهند و نقدها باید همراه با متانت باشد و اگر کسی بخواهد نقد یا انتقادی کند نباید نقد وی اهانت باشد.

محمودی‌اصل متذکر شد: از مهم‌ترین توصیه‌های رهبری در روز عید فطر این بود که دو قطبی کردن جامعه باعث خوشحالی دشمنان خواهد شد.

وی افزود: عنوان سال همدلی و همزبانی توسط مقام معظم رهبری از زیرکی و باهوشی رهبر نسبت به مذاکرات هسته‌ای بود.

امام جمعه دیشموک دو قطبی کردن کشور را از مهم‌ترین اهداف آمریکا دانست و گفت: با توجه به اتحاد مردم هیچ گونه دو دستگی در کشور به وجود نخواهد آمد.


در حال تکمیل


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار