مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۵۰ هزار تن لوبیا، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۲۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۴ 03 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰ هزار تن لوبیا در استان تولید می‌شود، ادامه داد: این میزان تولید باعث شده فارس رتبه نخست این محصول را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: سالانه بالغ بر ۲۰ هزار هکتار از اراضی فارس به کشت لوبیا اختصاص داده می‌شود و این استان با متوسط عملکرد ۲.۵ تن در هکتار، بالاترین متوسط عملکرد در کشور را دارد.

دهقان اضافه کرد: شهرستان‌های اقلید، سپیدان، خرم بید، آباده و شیراز بیشترین سطح زیر کشت لوبیا در استان را دارند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس تصریح کرد: از مشکلات در تولید لوبیا نبود توسعه بذر گواهی شده در کشور و به تبع آن در فارس است.

دهقان با بیان اینکه به منظور مصرف بهینه آب، در مزارع لوبیا آبیاری با لوله تیپ در دستور کار قرار گرفته، افزود: تاکنون افزون بر ۶ هزار هکتار از مزارع لوبیای استان فارس مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند.

وی بیان کرد: فارس سالانه با سطح زیر کشت بین ۴۰ تا ۷۰ هزار هکتار حبوبات و تولیدی بالغ بر ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تن در سال رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی فارس اضافه کرد: تقریباً ۴۸ درصد از سطح زیر کشت حبوبات استان به لوبیا اختصاص داده شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار