مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: شهرستان اقلید، قطب تولید لوبیای استان فارس است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۳۱هزار تن محصول تولید و به بازار عرضه شود.
کد خبر: ۹۷۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 11 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید علی آقا میرطالبی افزود: کشت این محصول با مساعد شدن شرایط جوی از اردیبهشت ماه آغاز و با گذشت ۴ ماه در اواخر شهریور و اوایل مهرماه برداشت آن آغاز می‌شود.

او ادامه داد: شهرستان اقلید، قطب تولید لوبیای استان فارس است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۳۱هزار تن محصول تولید و به بازار عرضه شود.

میرطالبی افزود: همچنین بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت لوبیا اختصاص دارد که نسبت به پارسال حدود دو هزارهکتار کاهش نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با بیان لزوم تولید بذور گواهی شده و ترغیب کشاورزان به استفاده از ارقام مناسب در شهرستان، اظهار کرد: با ورود بخش خصوصی و توسعه کشت قراردادی در شهرستان، کشاورزان به سمت استفاده از این بذر‌ها و تولید بذر باکیفیت گرایش پیدا کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید افزود: با این روش علاوه بر افزایش کیفیت، سبب بهره وری بیشتر و در نتیجه هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.

او با بیان اینکه انواع بذر‌های مصرفی برای کشت، شامل ارقام مختلف چیتی و قرمز است، افزود: رقم‌های جدیدی همانند لوبیاچیتی صالح، غفار، کوشا، صدری، لوبیای قرمز دادفر و لوبیا سفید درسا نیز توسط مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های تولید بذر و کشاورزان در سال‌های اخیر تولید و به سبد بذری کشاورزان شهرستان افزوده شده است.

میرطالبی همچنین بیان داشت: در راستای مصرف بهینه آب، در مزارع لوبیا، آبیاری با نوار تیپ، مه پاش و سایر سیستم‌های نوین آبیاری، در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از ۸ هزار هکتار از این مزارع مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز آسپاس، بکان و نمدان در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

برچسب ها: تولید ، لوبیا ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار