تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد؛
وجود چنین مسائلی بالاخره در یک نشست مهم صدای استاندار را درآورد. علی محمد احمدی در نشست شورای موادمخدر با بیان اینکه تمام برنامه ها حالت نمایشی و تشریفاتی پیدا کرده است، گفت بیش از 50 میلیون تومان برای یک ساعت برنامه به صداوسیما می دهید و بعدا خروجی درست و حسابی ندارد.
کد خبر: ۶۱۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۴ 27 May 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، طی چند سال گذشته وجود همه بحران ها، آسیب ها و چالش های موجود در سطح کشور متقاعدمان کرده که ما در مقوله فرهنگ سازی وآموزش خوب عمل نکرده ایم وهمین موضوع هم پاشینه آشیل کشور ما در مواجهه با چنین مسائلی شده است. وجود همین مباحث هم مسئولان را مجاب کرد تا بفکر چاره ای اساسی دراین زمینه باشند. در این بین صداوسیما به عنوان کانون مدیریت این مهم در مرکز توجهات قرارگرفت تا نقش آگاه سازی را در جامعه ایفا کند. از زمانی که سیاست گذاری به سمت استفاده از ظرفیت رسانه ملی معطوف شد، مدیران نیز سعی کردند همگام با اتخاذ این سیاست واستراتژی برنامه های فرهنگ سازی وآموزش به افراد جامعه را به سمت این رسانه سوق بدهند. در استانها نیز این موضوع در اولویت مدیران قرار گرفت و آنان سعی کردند با استفاده از شبکه های استانی چنین موضوعی را عملیاتی کنند.در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز مدیران این موضوع را در دستور کار قرار دادند تا با استفاده از ظرفیت شبکه استانی دنا چه در قالب حضور در برنامه های این شبکه و چه برنامه های تبلیغاتی وظیفه خود را در باب مقوله مهم و کلیدی فرهنگ سازی و آموزش به شهروندان انجام داده باشند. حال نکته اینجاست که استفاده از ظرفیت صداوسیما به عنوان مرکز ثقل فرهنگ سازی تاکنونی چه خروجی داشته است؟

صداوسیمایی که طی این چند سال اخیر بخاطر عدم شناخت ذائقه مردم و یکجانبه نگری با ریزش شدید مخاطب مواجه شده است و کیفیت برنامه های آن به کمترین حدممکن تنزل پیدا کرده و نتوانسته بخاطر برنامه های کلیشه ای، تکراری و خسته کننده موفقیت چندانی را در جذب مخاطب داشته باشد چگونه می تواند در بعد فرهنگ سازی و آموزش موفق عمل کند و رسالت آگاهی بخشی جامعه را یدک بکشد. گذشته از تولید برنامه های بی کیفیت آموزشی که بجای جاذبه داشتن برای مخاطب بیشتر خاصیت دافعه ای دارند، بعد دیگر این موضوع ترجیح و تمایل خود مدیران برای شرکت در برنامه های تلویزیونی است آن هم در شرایطی که هم چارچوب ها و هم سوال و جوابها و حتی مجری این کار نیز تکراری و مشخص شده است و هیچ نوآوری و خلاقیتی هم در برنامه ها وجود ندارد و تجربه و بررسی ها هم نشان داده که مردم ترجیح می دهند به جای تماشای چنین برنامه هایی وقت خود را بابرنامه های مفید تری سپری کنند.

وجود چنین مسائلی بالاخره در یک نشست مهم صدای استاندار را درآورد. علی محمد احمدی در نشست شورای موادمخدر با بیان اینکه تمام برنامه ها حالت نمایشی و تشریفاتی پیدا کرده است، گفت بیش از 50 میلیون تومان برای یک ساعت برنامه به صداوسیما می دهید و بعدا خروجی درست و حسابی ندارد. البته منظور استاندار تنها این 50 میلیون نیست بلکه دهها و شاید صدها 50میلیون دیگری است که بنام آموزش و آگاه سازی در صداوسیما و در واقع برای برجسته کردن مدیران هزینه می شود و تا کنون هیچ بازخورد مثبت و اثرگذاری مفیدی درجامعه نداشته است. بیان این موضوع مهم از جانب مقام ارشد اجرایی استان یک پرسش اساسی را پیش روی ما قرارمی دهد. اینکه آیا این هزینه کردن های بدون خروجی چیزی جز هدر دادن وحیف ومیل کردن پول بیت المال است؟

در واقع باید اذعان کرد اعتباری که باید صرف فرهنگ سازی صحیح برای مردم شود دربستری هزینه می شود که جز بیهودگی و عبث بودن و اتلاف وقت هیچ فرقی بحال مردم ندارد بلکه بالعکس گزارش عملکرد برای مدیرانی می شود که معلوم نیست طبق چه مجوزی این همه اعتبار را به سمت صداوسیما جهت دهی می کنند.

مخاطب امروز نیازمند دریافت برنامه هایی بامحتوا و قوی با چاشنی جذابیت وچالش است، مسئله ای که دربرنامه های صداوسیما خلا آن به شدت احساس می شود وهمانگونه که اشاره شد این رسانه برهمان مدارقبل سالیان قبل خود درحال حرکت است.

شاید صحبتهای استاندار در ابتدای کار تلنگر خوبی برای چنین مدیرانی باشد ولی باتوجه به سابقه این مدیران در زمینه تذکرات و اولتیماتوم ها و تهدیدات بهتراست علاوه بر برخورد جدی استاندار با چنین مدیرانی، سازمان بازرسی نیز از آنان گزارش بخواهد که این افراد طبق کدام مطالعه وطرح کارشناسی وباچه هدفی تصمیم گرفته اند چنین هزینه های میلیونی را انجام دهند واینکه چرا اعتباری راکه باید برای مردم و آگاهی و آموزش آنان هزینه شود درجهت دیگری و باشیوه ای منسوخ شده که هیچ خروجی مثبتی ندارند هزینه کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار