استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس در زمینه‌های مختلف به ویژه کشاورزی ظرفیت بالایی دارد اما در زمینه ارزش افزوده و فرآوری محصولات کار زیادی انجام نشده است، افزود: 540 هزار تن انگور در فارس سالانه تولید می‌شود اما یک واحد تولید کشمش در استان وجود ندارد و این در حالی است که استان زنجان با تولید 260 هزار تن انگور 80 واحد تولید کشمش دارد
کد خبر: ۵۹۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 28 April 2018

تابناک فارس بخه نقل از صداو سیما:عبدالرضا عزیزی در جلسه کارگروه اشتغال، اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان فارس گفت: اگر قانون کار به درستی اجرایی شود نباید شاهد به کارگیری نیروهای کار به صورت غیر قانونی باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی که به همراه اکثریت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به شیراز سفر کرده بود، یادآور شد: اگر مشکل اقتصادی داشتیم نباید بر آن سرپوش بگذاریم و باید برای ارائه راهکار و برطرف کردن آن مشکل منطقی برخورد کنیم.

عزیزی با اشاره به اقدامات خصمانه استکبار جهانی به خصوص آمریکا هم گفت: آمریکایی ها تاب تحمل پیشرفت های ما و نپذیرفتن نظام سلطه شان را ندارند و ما باید از توانمندی‌هایمان غافل نشده و با اتکا به آنها حرکتمان در مسیر پیشرفت را ادامه دهیم.

وی با یادآوری برخی از توانمندی های فناورانه کشور از جمله دانش هسته ای، فضائی، نانو و زیست فناوری هم تصریح کرد: ما در بسیاری از موارد در جایگاه بالای فناوری‌های جهان قرار داریم و باید برای ارتقا آن تلاش کنیم و با برداشتن موانعی چون بروکراسی سخت اداری مسیر را برای پیشرفت کشور هموارتر کنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مدیران و فعالان اقتصادی و فرهنگی هم خواست در بکارگیری آمارها دقت کنند و از بیان آمارهای بدون منبع و یا غیر مستند اجتناب کنند زیرا ارائه این آمارها موجب التهاب آفرینی در جامعه می شود.

 

عزیزی همچنین به پیگیری نمایندگان برای اجرای فاینانس اتریشی ها در ساخت بیمارستان پیشرفته تخصصی تامین اجتماعی شیراز اشاره کرد و گفت: در سفر به اتریش با مدیران بانک اتریشی که سرمایه گذار این طرح هستند مذاکره شده است و امیدواریم هر چه سریعتر روند اجرای این طرح به عنوان بیمارستان دوم تامین اجتماعی استان فارس آغاز شود.

استاندار فارس هم با بیان اینکه نرخ بیکاری استان فارس از 13.3 دهم در سال 92 به 10.8 دهم در سال 96 رسیده و نرخ مشارکت اقتصادی نیز از 37.6 دهم در سال 92 به 40.5 دهم در سال 96 رسیده است، اعلام کرد: در فضای کسب و کار نیز موفق به کسب رتبه نخست کشور شده‌ایم.

اسماعیل تبادار یادآور شد: تکلیف دولت برای استان فارس در جلب سرمایه گذاری خارجی ۵0۵ میلیون دلار بود که با تلاش همه مسئولان بیش از ۱ میلیارد دلار جلب کردیم .

وی بابیان اینکه عده‌ای می‌گویند با پول نمی‌توان ایجاد اشتغال کرد، گفت: برعکس معتقدم پول و منابع مالی برای ایجاد اشتغال لازم است؛ البته به این نکته هم باید توجه کرد که این تسهیلات با نظر کارشناسی به اهل آن تحویل داده شود تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

استاندار فارس با اشاره به زیر ساخت راه در فارس، گفت: استان فارس از نظر تصادفات جاده‌ای رتبه نخست کشور را دارد به همین دلیل برای اصلاح راه‌ها و کاهش تصادفات در حال حاضر 450 کیلومتر بزرگراه در دست احداث و 320 کیلومتر آزاد راه نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه استان فارس در زمینه راه‌آهن فقیر است و در تلاش هستیم که خطوط ریلی این استان را به کانون بار متصل کنیم، خاطرنشان کرد: در بحث حمل و نقل هوایی نیز فاز اول سالن بین‌المللی فرودگاه شیراز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس در زمینه‌های مختلف به ویژه کشاورزی ظرفیت بالایی دارد اما در زمینه ارزش افزوده و فرآوری محصولات کار زیادی انجام نشده است، افزود: 540 هزار تن انگور در فارس سالانه تولید می‌شود اما یک واحد تولید کشمش در استان وجود ندارد و این در حالی است که استان زنجان با تولید 260 هزار تن انگور 80 واحد تولید کشمش دارد .

مدیر ارشد اجرایی استان همچنین ابراز امیدواری کرد: 8 طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی امسال با اعتبار 11 هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان فارس به بهره‌برداری برسد و زمینه اشتغال زیادی در استان فراهم کند .

وی تصریح کرد: دولت به تنهایی توانایی کشیدن بار اشتغال را ندارد و بخش خصوصی باید در این زمینه به کمک بخش دولتی بیاید.

سهراب مختاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه استان فارس در زمینه کارآفرینی از جایگاه مناسبی برخوردار است اظهار داشت: در طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستاییان و عشایر در مجموع 12 هزار و 382 نفر تقاضای خود را ثبت کرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 23 هزار و 370 فقره بازرسی برای جلوگیری از به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در کارگاه‌های مختلف انجام شده است افزود: در مجموع 9 هزار و 302 تبعه غیرمجاز شناسایی شده و 2 هزار و 343 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اعلام کرد: مسئولان و نظام اداری ما هنوز در مورد اشتغال اتباع بیگانه به نتیجه‌ای نرسیده است به همین دلیل برخورد قاطعی در این زمینه با کارفرمایان نمی‌شود.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال پایدار استان فارس و طراحی اطلس اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: 267 روستا استان پارسال توانمندسازی و 538 تعاونی جدید نیز راه‌اندازی شده است.

جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی شیراز نیز در این جلسه گفت : در استان فارس مشکلی که بر روی زمین مانده باشد نداریم و این نشان دهنده تعامل خوب مدیران استان در بخش دولتی و خصوصی است

سهراب شرفی رئیس خانه صنعت استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: وقتی قانون تجارت کشور مربوط به 1313 است و قانون شهرداری‌ها نیز در سال 1314 به تصویب رسیده و با وجود این همه تحولات در جامعه هنوز تغییری نکرده است نباید انتظار داشت که این قوانین مشکلی را برطرف کند.

شرفی خاطرنشان کرد: وقتی به سرمایه‌گذار نمی‌توانیم این اطمینان را بدهیم که شما مالک طرح، ایده و سرمایه خود هستید چگونه می‌توانیم سرمایه‌گذاران کشورهای دیگر را برای سرمایه‌گذاری در کشور ترغیب کنیم.

علی راستگو دبیر اجرایی خانه کارگر استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: کارگر به دنبال امنیت و رفاه می گردد که در این راستا نمایندگان مجلس باید به فکر باشند.

کاظمی رییس خانه کشاورز استان فارس هم در این جلسه خواستار حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای زیر پوشش بیمه قرار گرفتن کشاورزان و پیگیر معافیت های کشاروزان مصوبه ماده 63 الحاقیه موادبه قانون تنظیم بخشی شد.

رستمی رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس هم در این جلسه خواستار دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری شد و از نمایندگان خانه ملت خواست برای جبران اختلاف دریافتی بازنشستگان کشوری همسان سازی حقوقی آنها دنبال شود.

 

لطفی دیگر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر اینکه قانون ما اشکال دارد، افزود: برخی از سودجویان به عنوان فعالان اقتصادی تاکنون 60 هزار میلیارد تومان از دولت پول گرفته اند تا اشتغال زایی کنند درصورتی که نه کارآفرینی داشتند و نه پول هایی که گرفته اند را پس می دهند.

وی به تخلفات در حوزه درمان تامین اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: پزشکی در بخش درمان تامین اجتماعی ماهیانه 580 میلیون تومان حقوق می گیرد و تعرفه ارائه خدمات درمانگاهی پزشکان در درمانگاه های دولتی نهایت یک میلیون تومان اما در درمانگاه های تامین اجتماعی حداقل 3 میلیون تومان است.

جلسه کارگروه اشتغال، اقتصادی و سرمایه گذاری استان فارس با حضور 17 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در استانداری فارس تشکیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار