مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: سند تک‌برگ ۳۱۶ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان منوجان صادر شده است.
کد خبر: ۵۸۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 10 April 2018

محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در دیدار با فرماندار منوجان گفت: مقررات ماده ۲ «تشخیص اراضی ملی از مستثنیات» و کمیسیون ماده واحده «بررسی اعتراض‌های اشخاص نسبت به برگ تشخیص اراضی ملی و مستثنیات» به صورت ۱۰۰ درصد در شهرستان منوجان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث کاداستر و تثبیت حاکمیت دولت سند تک‌برگ ۳۱۶ هزار هکتار از اراضی ملی منوجان معادل ۹۶ درصد اخذ شده است، افزود: به صورت ۱۰۰ درصد تمام اطلاعات ممیزی، حفاظت، استعدادیابی، حقوقی و یگان حفاظت به سامانه جامع اطلاعات بانک زمین وارد شده است.

کردستانی با بیان اینکه کمربند حفاظتی شهرستان منوجان به طول ۳.۶ کیلومتر مربع با اعتبار ۱۹۹ میلیون ریال به اتمام رسیده است، تصریح کرد: پروژه گیاه‌پزشکی منابع طبیعی آن نیز به میزان ۱۸۱ هکتار با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال نیز در حال اجرا است.

وی از اجرای ۱۰۰ درصد تفاهم نامه حفاظت مشارکتی با جوامع محلی منوجان خبر داد و افزود: میزان اراضی ملی این شهرستان ۳۵۴ هزار هکتار و مستثنیات آن ۱۴ هزار و ۲۳۶ هکتار است.

کردستانی در بحث طرح‌های آبخیزداری منوجان گفت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد این شهرستان در حوزه آبخیز خلیج فارس و دریای عمان واقع شده با هدف کنترل رسوب و فرسایش وارده به سد استقلال میناب و همچنین تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی پروژه‌هایی در آن اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: در سال ۹۶ در حوزه‌های آبخیز چاه‌شور منوجان نسبت به اجرای عملیات آبخیزداری از نوع مکانیکی «سنگی‌ملاتی» و حوزه بجگان، عملیات بیولوژیکی «نهال‌کاری، مراقبت و آبیاری» اقداماتی صورت پذیرفته است و پیشرفت فیزیکی این دو پروژه را بیش از ۷۰ درصد است، اعتبار مصوب ملی و استانی شهرستان منوجان در سال ۹۶ برابر با ۱۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال بوده است.

کردستانی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۷ این شهرستان تصریح کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های چاه‌شور، بجگان و ریگ‌سهرابی و همچنین مطالعه تفصیلی اجرای حوزه آبخیز گشمیران در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار