اطلاعیه؛
شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از ترفند برخی فروشندگان دستگاه‌های تصفیه آب برای سودجویی هشدار داد.
کد خبر: ۵۳۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲ 17 December 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، در این اطلاعیه آمده است:

ترفند فروشندگان دستگاه‌های تصفیه آب برای سودجویی

 برخی از فروشندگان سودجوی دستگاه‌های تصفیه آب خانگی با استفاده از دستگاه الکترولیز رسوب دهنده دوبل dual precipitator مبادرت به آزمایش آب لوله‌کشی شهری در حضور مشتری می‌کنند.
در این آزمایش به علت ورود جریان الکتریسیته به آب، املاح موجود در آب که برای سلامتی مفید و ضروری هستند به صورت رسوبی تیره و بدبو ته نشین می‌شود که ممکن است تعجب مشتری را برانگیزد.
نکته قابل ذکر از نظر علمی این است که در این دستگاه یون‌های آهن و آلومینیوم از الکترود‌های دستگاه جدا شده و با املاح آب ترکیب و ته نشین می‌شود.
نظر به اینکه اکثر ترکیبات معدنی تشکیل شده با آهن در آب تیره رنگ و رسوبات آن‌ها شبیه لجن است، فروشندگان سودجو از این حالت برای گمراه کردن مشتری و تصور آلوده بودن آب استفاده می کنند، اما این موضوع به جز یک شعبده یا تقلب شیمیایی بیش نیست.
فروشندگان متقلب در این شیوه با بستن شیر کنار گذر دستگاه تصفیه آب موجب می‌شوند آب خروجی از دستگاه خصوصیات تقریبا نزدیک به آب مقطر را داشته باشد (دارای املاح بسیار کم و در آزمایش با الکترود، دستگاه الکترولیز رسوب ایجاد نمی کند) به این طریق به مشتری القا می‌کنند که آب مورد استفاده شما پس از عبور از دستگاه تصفیه بسیار مطلوب است.
توجه به این نکته ضروری است که آبی که فاقد املاح باشد شبیه آب مقطر بوده و برای سلامتی انسان مضر است و آب لوله کشی از این حیث نه تنها مضر نیست بلکه مفید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار