علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش
به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کیش پرس، رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به یک میلیون و ۶۲۰ هزار گردشگر در سال گفت: ماموریت محوری منطقه آزاد کیش گردشگری است و در بخش صنعت تنها ۵۰۰ واحد صنعتی کوچک در جزیره در حال فعالیت هستند اما در بحث گردشگری توانسته‌ایم با این رقم گردشگر در حدود ۴ هزار میلیارد دلار ارز را که ممکن بود از کشور خارج شود در منطقه نگاه داریم.
کد خبر: ۳۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 21 May 2015
وی با بیان اینکه گردشگری حلال با گذشت ایام مورد استقبال قرار گرفته است افزود: فضای تفریحی کیش با رعایت تمام اصول دینی، اسلامی و سنتهای ایرانی شکل می‌گیرد. بر این اساس می‌تواند مقصد گردشگری مناسبی برای گردشگران کشورهای اسلامی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از ۵۸۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده به فعالیت‌های توسعه شهری، زیرساختی و عمرانی جزیره کیش خبرداد.

وی تاکید کرد: رقم پیشنهادی ما ۳۰۰ میلیارد تومان کمتر از این مبلغ بود و اختصاص این مبلغ از سوی مسئولان نشان از این واقعیت دارد که همکاران توانسته‌اند این قابلیت را ایجاد کنند که تا مسئولان مربوطه به ظرفیت‌های جزیره کیش آگاهی یابند.

در مراسم تقدیر از نوروزبانان بی‌نوروز، علی اصغر مونسان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: خوشحالیم از اینکه با تلاش و زحمات دوستان در گذشته از زمان تاسیس منطقه آزاد کیش تا به امروز، جزیره کیش به نقطه‌ای رسیده است که می‌تواند با افتخار از عملکرد خود در حوزه مناطق آزاد دفاع کند.

وی افزود: با وجود نقدهای مختلف، منطقه آزاد کیش امروز در مدار توسعه قرار گرفته و نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به افزایش حضور گردشگران در ایام نوروز در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: رونق بی‌نظیر ایام نوروز نشان از برنامه ریزی‌های مناسب در حوزه گردشگری داشت.

وی ادامه داد: قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری با نام همدلی و همزبانی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد این همدلی در تمامی بخش‌ها همت کردند و فرمایشات رهبری موجب شد نتیجه این همدلی در ایام نوروز دیده شود.

مونسان با تقدیر از ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش در بخش‌های خصوصی و دولتی تاکید کرد: ورود ۷ برابر جمعیت به یک شهر در یک دوره زمانی کوتاه نیازمند هماهنگی‌های فراوانی است که در جزیره کیش با همیاری تمامی نهاد‌ها و ارگان‌های حاضر این مهم محقق شد.

وی با تقدیر از طرح جدید نیروی انتظامی در کنترل از راه دور اظهار کرد: با وجود ۲۱۵ هزار گردشگر در ایام نوروز امسال با مدیریت بی‌نظیر نیروی انتظامی کیش شاهد کمترین حضور نیروی انتظامی در سطح شهر بودیم و فضای کیش فضای انتظامی نبود در صورتی که هنگام نیاز در کمتر از ۳ دقیقه در محل مورد نظر آماده می‌شدند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه ریزی و تدوین تقویم ۶ ماهه گردشگری خبرداد و افزود: با طراحی تقویم ۶ ماهه و آماده سازی پکیج‌های تبلیغاتی امید است به هدف تدوین شده که ۲ میلیون گردشگر در سال است برسیم.

وی ادامه داد: موتور‌هایمان برای سال جدید روشن نشده و باید از امروز به بعد موتور‌ها روشن شده و به سرعت برنامه‌ها محقق شوند.

وی تاکید کرد: برنامه‌هایی در بخش تجارت و بندری برای سال جدید در نظر گرفته شد است که شخصاً پیگیر این موارد خواهم بود. عددهای تجاری نیز در این منطقه باید به نسبت گردشگری در کیش رشد داشته باشد.

حجت الاسلام حسن علیدادی در بخش دیگری از این مراسم با تقدیر از گردانندگان برنامه‌های نوروزی گفت: عنوان «نوروزبانان بی‌نوروز» که برای این مراسم درنظر گرفته شده است دارای عقبه معنوی و ارزشمندی است.

وی افزود: نظر کسانی که این عنوان را انتخاب کرده‌اند این بوده که شما نوروز خود را فدای نوروز و شادی مردم کرده‌اید اما عقبه معنوی، حکایت از آن دارد که تلاش برای آسایش و شادی و نشاط مردم نوعی عبادت است. روزی که تلاش شود تا بستر ثواب برای دیگران آماده باشد آن روز برای مسلمان عید و نوروز محسوب می‌شود.

امام جمعه کیش با بیان اینکه در کمتر شهری از شهرهای جهان دیده می‌شود که در یک مقطع زمانی شاهد حضور ۷-۸ برابر جمعیت یک شهر در آن شهر باشیم. که در جزیره کیش در ایام نوروز با توجه به آمارهای ارائه شده این اتفاق رخ داده است.

وی تاکید کرد: این آمار با وجود اینکه جای خوشحالی دارد توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز را به مسئولان گوشزد می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی تحلیل آمارهای ارائه شده در خصوص ایام نوروز و حضور گردشگران را امری ضروری خواند و افزود: با توجه به اینکه جزیره کیش دارای شرایط ویژه‌ای است و ورود و خروج به جزیره به صورت مکان عبور صورت نمی‌پذیردو تمامی کسانی که وارد جزیره کیش می‌شوند به قصد اقامت در جزیره حضور پیدا می‌کنند آمارهای ارائه شده واقعی و خالص است. اما نیاز است تا شرایط برای حضور کسانی که توانایی پرداخت هزینه‌های بالای رفت و آمد و اقامت را ندارند فراهم شود.

وی اظهار کرد: باید بستر برای حضور تعداد بیشتری از مردم فراهم شود. با کاهش هزینه‌های رفت و آمد و اقامت در جزیره می‌توان شاهد حضور تعداد بیشتری از مردم داخل کشور و کشورهای همسایه بود.

سرهنگ حسین دهکی فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش نیز با بیان اینکه امنیت امروز کشور را مرهون خون پاک شهدا هستیم گفت: امنیت یکی از ویژگی‌ها و شاخص‌های جزیره کیش است و خداوند را به پاس این امنیت شکرگزاریم.

وی با اظهار امیدواری از سربلندی در تمامی مأموریت‌ها افزود: به دلیل فعالیت‌هایی که انجام شده است هیچ منتی بر مردم نیست و مردم از خدمت بی‌منت می‌خواهند.

دهکی تاکید کرد: مردم از ما می‌خواهند رازدار و امانتدار بوده وبا سرعت عمل کنیم؛ برخورد مناسب و تعامل با مردم رمز موفقیت و پیروزی ماست.

این فرمانده نیروی انتظامی با تقدیر از خانواده‌های کارکنان نیروی انتظامی که در ایام نوروز با فداکاری و از خودگذشتگی دوری از همسران خود را تحمل کردند اظهار کرد: آنچه در نوروز گذشت انجام وظیفه بود و تلاش شد تا بهترین خدمات با همدلی، هم افزایی و همپوشانی صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید مولفه‌ها و زیرشاخه‌های این همدلی و همزبانی را یافت گفت: باید در مسیر رسیدن به همدلی وهمزبانی اتاق‌های فکر تشکیل داد و به معنای اخص کلمه همدل و همزبان بود.

سرهنگ دهکی به میزان رضایتمندی بالای مردم در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی رضایتمندی مردم ۹۵ درصد بوده و در این ایام هیچ اتفاق و برخورد ناشایست مشاهده نشده و از سوی مردم نیز اعتراضی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه ما خادم و خدمتگزار مردم هستیم تاکید کرد: هدف نهایی خادمان مردم کسب رضایتمندی مردم است.

در بخش دیگری از این مراسم محمد محب خدایی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به رشد ۱۰ درصدی حضور گردشگران در کیش اشاره کرد و گفت: با هدف گذاری کسب بیشترین مطلوبیت در نوروز ۹۴ تلاش شد تا جلسات مستمر و تخصصی با کمیته‌های مختلف برگزار شود تا در ایام نوروز شاهد افزایش رضایت گردشگران باشیم.

وی با بیان بخشی از فعالیت‌های کمیته‌های تخصصی نوروزی از خدمات ارائه شده توسط کمیته‌های نوروزی تقدیر کرد.

حسین یگانه مسئول بازرسی و ارزیابی فعالیت‌های نوروزی نیز با ارائه آمارهایی از فعالیت‌های بخش‌های مختلف در نوروزبه ۵۸۳ هزار نفر اقامت شب در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار حضور ۲۴ ساعته نمایندگان کمیته‌های نوروزی موجب شد تا بالا‌ترین رضایتمندی مردمی در ایام نوروز برای جزیره کیش در سال ۹۴ ثبت شود.

 

در این مراسم از روسای ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش که در ایام نوروز به ارائه خدمات پرداختند با اهدا لوح تقدیر و تندیس از سوی سازمان منطقه آزاد کیش قدردانی شد.

مراسم تقدیراز نوروزبانان بی‌نوروز در مرکز همایش بین المللی کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل تسنن، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، روسا و مدیران ادارت و نهادهای مستقر در جزیره کیش و جمعی از معاونت‌های سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار