معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش از ساخت تصفیه خانه جدید در جنوب جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷ 15 May 2024
به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش ، امین میرزایی سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی این سازمان به همراه محمد مهدی احمدی سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات صبح 26 اردیبهشت با هدف بررسی دقیق تر امکانات زیر بنایی در حوزه خدمات شهری از بخش های مختلف فرایند تصفیه پساب و اتاق های نظارت، آزمایشگاه و اداری تصفیه خانه های شمال و جنوب جزیره بازدید کردند.

امین میرزایی در این بازدید با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت ها منطبق با نیازهای آینده جزیره کیش از ساخت تصفیه خانه جدیدی در جنوب جزیره کیش خبر داد وافزود: ظرفیت تصفیه خانه جدید کیش روزانه 6300 مترمکعب است که مراحل مقدماتی ساخت فاز اول این مجموعه با ظرفیت روزانه 4200 متر مکعب در حال انجام است و در فاز دوم نیز روزانه 2100 متر مکعب به این ظرفیت اضافه خواهد شد. 

سرپرست معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین ضمن بازدید از بخش های مختلف تصفیه خانه فاضلاب شمال بر استفاده از فناوری های نوین و هوشمند سازی در دو حوزه مدیریت پسماند و تصفیه پساب در کیش تاکید کرد. 

  همچنین محمد مهدی احمدی که در دومین روز آغاز فعالیت خود در شرکت عمران، آب و خدمات از مجموعه تصفیه خانه های کیش بازدید می کرد؛ بر تقویت ظرفیت تصفیه خانه ها در کیش تاکید ورزید. 

وی با بیان این که حوزه های زیر ساختی به ویژه در منطقه گردشگری مانند جزیره کیش که جمعیت آن در برخی فصول سال افزایش چشمگیری دارد؛ مقوله بسیار مهمی است؛ اظهار داشت: تقویت ظرفیت تصفیه خانه ها علاوه بر اینکه از ضروریات توسعه کیش است گام مهمی در تامین آب مورد نیاز فضای سبز و کاهش مصرف آب شیرین در آبیاری فضای سبز است

وی در این بازدید از نزدیک با شرایط فعالیت همکاران اداره فاضلاب کیش و تاسیسات و امکانات این مجموعه آشنا شد. بر اساس این گزارش سازمان منطقه آزاد کیش حساسیت ویژه ای بر جمع آوری، انتقال و تصفیه پساب کیش مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی و همچنین توزیع آن از طریق شبکه های انتقال برای آبیاری فضای سبز در جهت حفظ محیط زیست، توسعه فضای سبز و ارتقاء سطح سلامت عمومی دارد.

لازم به ذکر است در حال حاضر فاضلاب جزیره کیش به طور کامل و با استفاده از امکانات تصفیه خانه شمال جزیره با ظرفیت روزانه 17 هزار و پانصد متر مکعب و تصفیه خانه جنوب با ظرفیت روزانه حدود 1000 متر مکعب تصفیه شده و درآبیاری فضای سبز کیش استفاده می شود.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار