مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی و به همت نقاشان مجرب این استان دیوارهای باغ گل نرگس شیراز به زیور آیه های نورانی کلام الله مجید آراسته و جلوه ای دیگر یافت .
کد خبر: ۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۹ 09 February 2015
به گزارش دریافتی ایرنا ،بهزاد مریدی یکشنبه در آیین ˈهمراه با قرآن همگام با فجرˈ افزود: این برنامه قرآنی ویژه دهه فجر و با هدف توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی برگزارشده که درآن هنرمندان و جوانان نقاش با آموزه های قرآنی کسب نموده ، طرح ها و ایده های خود را بر روی دیوارهای باغ گل نرگس شیراز به زیبایی ترسیم کردند.

وی گفت: مراسم یادشده که با اجرای زنده تئاتر ˈموسی و شبانˈ در سالن کوی زهرا و اجرای قصه گویی و سرود پرچم با همکاری برخی ادارات فرهنگی شیراز آغاز شده بود با هنرنمایی قلم های سحر انگیز نقاشان برجسته این دیار دیوارهای باغ گل نرگس را با متبرک کردن به آیه های قرآنی با جلا و شکوه خاصی خاتمه یافت .

این مقام فرهنگی برنامه های دیگراین آیین را در روزهای آینده با اجرای نقاشی قرآنی توسط کودکان در سالن آمفی تئاتر کوی زهرا، ادامه نقاشی دیواری با موضوع انقلاب و قرآن در بلوار میرزای شیرازی باغ گل نرگس به همراه اجرای زنده تئاتر خیابانی و حضور دانش آموزان ناحیه 3 و اجرای برنامه قرآنی در میان عموم مردم دانست.

مدیرکل ارشاد فارس در خاتمه به پاس خلاقیت های بکار گرفته شده در این آیین از نقاشان شرکت کننده تقدیر و به رسم پاسداشت کتابهایی را در راستای این حرکت فرهنگی و ارزشمند به آنان اهدا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار