- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از برنامه‌ریزی برای اجرای ۱۶ عنوان برنامه شاخص قرآنی طی فصول پاییز و زمستان امسال در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 12 September 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: سید حمید موسوی بیان کرد: اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس علاوه بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در قالب تفاهم‌نامه همکاری و برنامه‌های شورای قرآن استان مکلف به اجرای ۱۶ عنوان برنامه قرآنی ابلاغی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی که در قرار است توسط این نهاد اجرایی شود شامل حوزه‌های آموزش، تبلیغ، ترویج، حمایت و ساماندهی است و قرار است در بخش آموزش طی فصول پاییز و زمستان در استان فارس حوزه‌های قرائت، حفظ و سطوح عمومی متوسطه و تخصصی بر مبنای «تدبر در قرآن کریم» توسعه یابد.

به گفته این مقام مسئول در برنامه‌های ترویجی قرار است در قالب برنامه‌های قرآنی در مناسبت‌های ملی مذهبی اجرایی خواهد شد که از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد.

وی در خصوص طرح‌های مرتبط با حمایت و ساماندهی تشکل‌های قرآنی بیان کرد: در این راستا ضمن ساماندهی تشکل‌های قرآنی بدون پروانه فعالیت، از برخی برنامه‌های قرآنی برگزیده تشکل‌های قرآنی مردمی استان حمایت خواهد شد.

موسوی تأکید کرد: امید است با اجرای برنامه‌های فرهنگی گامی استوار در توسعه و ترویج فرهنگ متعالی قرآن کریم در جامعه برداشته شده و حضور مردم نیز در این برنامه‌ها اثرگذار و پرشور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار