کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان از توزیع 85 سبد غذایی بنیاد علوی در بین مادران باردار روستایی این شهرستان در دی ماه سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۳۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 05 January 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:  جلوداری کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان  در گفتگو با خبرنگار مارگون هدف از اجرای این طرح را حمایت از مادران باردار و شیرده بی بضاعت در روستاهای شهرستان سپیدان عنوان کرد و گفت : این سبدهای غذایی شامل 14 قلم مواد غذایی از جمله مواد پروتینی، برنج، مرغ، گوشت، ماکارونی، عسل، خرما، حلوا ارده، تن ماهی، حبوبات و روغن مایع است .

مریم جلوداری کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما از توزیع 85 سبد غذایی بنیاد علوی در بین مادران باردار روستایی این شهرستان در دی ماه سال جاری خبرداد و گفت: در راستای حمایت از مادران باردار و شیرده نیازمند واجد شرایط در روستاهای شهرستان سپیدان، مرحله دوازدهم توزیع  سبدهای مواد غذایی به عنوان هدیه مقام معظم رهبری از سوی بنیاد علوی، بین زنان باردار این شهرستان درزمستان امسال توزیع گردید.

جلوداری افزود :این سبدهای غذایی شامل 14 قلم مواد غذایی از جمله مواد پروتینی، برنج، مرغ، گوشت، ماکارونی، عسل، خرما، حلواارده، تن ماهی، حبوبات و روغن مایع است .

وی ادامه داد : این طرح از خرداد ماه سال 1393 در شهرستان سپیدان به مرحله اجرا درآمده و تاکنون طی دوازده مرحله سبدهای غذایی بین زنان بارداردچارسوء تغذیه نیازمند توزیع گریده است .

کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت سپیدان گروه هدف در این طرح را زنان باردار و مادرانی که از نظر جسمی و وضعیت اقتصادی جزو خانواده های بی بضاعت و نیازمند هستند، عنوان کرد و گفت: زنان باردار مشمول این طرح پس ازمعرفی توسط بهورزان خانه های بهداشت و بررسی نهایی توسط واحد تغذیه به بنیاد علوی معرفی گردیده و تا شش ماه پس از زایمان تحت پوشش طرح باقی مانده و بصورت 2 ماه یکبار سبد دریافت می کنند.

جلوداری ادامه داد: تغییرات زیادی در اثر بارداری در بدن مادر به وجود می‌آید و عوامل زیادی در تعیین روند صحیح بارداری و نتیجه بارداری موثر هستند که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات، تغذیه مناسب مادر باردار می‌باشد.

وی گفت: رشد و نمو کامل جنین؛ رابطه تنگاتنگی با تغذیه مادر داشته، تامین نیازهای او با دریافت مواد مغذی مادر عجین شده، تنها راه برآوردن نیازهای انرژی و ساختاری او به واسطه جفت است و سو تغذیه مادر در دوران بارداری اثرات طولانی مدت بر سلامت و رشد نوزاد خواهد داشت.

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت سپیدان با بیان این که رشد و نمو جنین رابطه مستقیمی با نوع تغذیه و دریافت مواد مغذی و ویتامین ها از طریق مادر دارد، افزود: این طرح در راستای حمایت تغذیه مادران باردار و نیازمند، با همکاری بنیاد علوی اجرا می شود.

وی ضمن تقدیر از این موسسه خیریه گفت: این اقدام تلاشی خداپسندانه و خدمتی ارزنده است که توسط اعضای این موسسه ارائه شده است.

گفتنی است تمامی زنان باردار تحت پوشش این طرح بصورت رایگان از خدمات مشاوره تغذیه نیز بهره مند می گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار