انگار سرنوشت این امامزاده برای رسیدگی به آن مانند انسان هایی است که واسطه و پارتی ندارد برای انجام کار خود و شاید گرفتار تبعیض ناخواسته در استانی که گرفتار قوم گرایی شده است و راه علاجی از طرف متولیان فرهنگی و سازمان اوقاف ندارد.
کد خبر: ۳۴۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 08 December 2016
ارادت خالصانه و اعتقاد مردم کهگیلویه و بویراحمد به امامزادگانی که مقبره ی آن ها در این استان قرار دارد زبانزد عام و خاص است.
در این بین و در سال های اخیر توجه به پتانسیل مناطق زیارتی در برنامه های گردشگری ، اهمیت زیادی پیدا کرده است به گونه ای که برخی مناطق که دارای اماکن زیارتی هستند ، توانسته اند به لطف سرمایه گذاری های دولتی ، به رونق و پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنند. اما برخی دیگر از امام زادگان در مهجوریت و مظلومیت خاصی قرار دارند که با توجه به داشتن پتانسیل های بالای گردشگری ، همچنان مورد بی مهری قرار گرفته اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،اوج محرومیت، مهجوریت و مظلومیت حرم دو امام زاده ی واجب التعظیم "سید محمد و سید عیسی"در مسیر اصلی جاده سادات به یاسوج دل و دیده هر زائری را می آزارد و با نگاه به وضعیت ساختمان و بنا می توان تبعیض را در رسیدگی به امامزادگان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده کرد.
 
این بقعه متبرکه که در کنار جاده سراسری سادات و باغچه جلیل می باشد و ۵۰متری از جاده اصلی دور می باشد حتی این جاده دسترسی هم خاکی و ناهموار می باشد ساختمانی که به نام زائر سرا و آشپزخانه موجود هست مخروبه ای بیش نیست که انسان را یاد مناطق جنگ زده سوریه می اندازد که داعشی ها در سوریه و عراق آثار تاریخی و مذهبی را تخریب کرده است.
متولی امامزادگان که اداره اوقاف و امور خیریه می باشد انگار فراموش کرده است که چنین امامزاده ای در استان آن هم در بهترین مسیر و خوش آب و هواترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد ،انگار سرنوشت این امامزاده برای رسیدگی به آن مانند انسان هایی است که واسطه و پارتی ندارد برای انجام کار خود و شاید گرفتار تبعیض ناخواسته در استانی که گرفتار قوم گرایی شده است و راه علاجی از طرف متولیان فرهنگی و سازمان اوقاف ندارد.
این در حالی است که این امامزاده در کنار پرترددترین جاده سادات ـ باغچه جلیل می باشد و وجود درختان گردو و آب و هوای مناسب و سردسیری و در کنار آن قهوه خانه های بین راهی وجود دارد که با ساخت این امامزاده می توان موقعیت سیاحتی و زیارتی آن را در کنار مولفه های دیگر ارتقا داد.
به راستی سوالی که در ذهن زوار این امزاده واجب التعظیم در ذهن آنها نقش می بندد این است این همه تبعیض در توجه و رسیدگی به چند امزاده خاص و بی توجهی به سایر امامزادگان چیست؟مگر نه اینکه همه آنها با توجه به سندیت از یک ثلاله پاک هستند و چرا متولیان این چنین تبعیض و بی عدالتی را رواج می دهند.
تصاویر ناراحت کننده از بی توجهی مسئولان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به این امامزاده و مکان مذهبی نمایانگر این است که هنوز در مدیریت های استان اشکلات متعددی است .
همانطور که مقام معظم رهبری تاکید ویژه در رسیدگی به بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی دارند ،اما انگار مسئولان اوقاف در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نتوانسته اند به این دغدغه رهبری توجه نمایند .چرا که مظلومیت و مهجوریت امامزاده سید محمد و سید عیسی(ع) خود دلیلی بر این ادعا است.
امیدواریم مسئولان فارغ از اینکه هر امامزاده در چه منطقه جغرافیایی و یا قومی هست به ساخت و توسعه امور زیربنایی امامزادگان اهتمام ورزند.
گزارش و عکس : علی یاری زاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
احسنت و درود جناب یاری زاده عزیز
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
درود واقعا..

چرا کسی رسیدگی نمیکنه...امامزادهذها هم پارتی بازی شده رسیدگی بهشون.
لطفا رسیدگی کنید

دم جناب یاری زاده گرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار