با توجه به ارتباطات خوبی که با دیگر کمپین ها و همچنین دوستداران واقعی حیات وحش داریم ، معمولا خبرهای مربوط به این حوزه ،خیلی زود به دستمان می رسد و ما هم سریعا از طرق مختلف خصوصا کانال تلگرامی کمپین ، به اطلاع دوستداران و حامیان کمپین می رسانیم.
کد خبر: ۳۲۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 07 November 2016
مدتی است در ایران ایجاد کمپین ها بصورت جدی وارد مسائل سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و زیست محیطی شده است و در بعضی از این کمپین ها موفقیت های خوبی هم حاصل شده است.
حمایت از محیط زیست و همچنین حیاط وحش از کمپین هایی هستند که از استقبال خوبی هم برخوردار می شوند، چرا که هم در برخی مواقع اضطرار موضوع و هم جذابیت آن افراد زیادی را جذب خود می کند.
کمپین حمایت از پلنگ و یوز پلنگ ایرانی
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،اخیرا کمپینی در حال تبلیغ در شبکه های مجازی است که هدف خود را حمایت از یوز پلنگ و پلنگ ایرانی عنوان کرده است و به شدت در حال فعالیت و عضو گیری است.
هوشدارپور فعال دوستدار محیط زیست که این کمپین را راه اندازی کرده است ، در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد هدف از راه اندازی این کمپین را اینگونه توضیح داد: در راستای فرهنگ سازی و حفاظت و جذب اقشار جامعه نسبت به اهمیت به این دو گونه در خطر انقراض و کمیاب و درخواست از مسولان و صاحب نظران برای دریغ نکردن کمک های خود از این گونه ها و سایر گونه های جانوری و گیاهی دیگر و اجرای طرح های اموزشی و فرهنگی در راستای این موضوع فعالیت خود را آغاز کرده و به لطف محیط بانان و فعالان عرصه محیط زیست و بلاخص آقایان (( بهمن نجفی ، محیط بان مسعود مستقیم فرمانده یگان حفاظت خراسان جنوبی، ارشد محیط دار عباس میرزاکریمی فرمانده دماوند، محیط بان عطا صادقی فرمانده زحمت کش استان کردستان، محیط بان احمد بحری فعال محیط زیست استان قم ، هاشمی مدیر کل سازمان محیط زیست استان کهگیلیوه و بویر احمد، جمشید عبدی پور فرمانده یگان حفاظت استان کهگیلیویه و بویر احمد ،نوید قلیخانی عضو انجمن یوزپلنگ ایرانی و تیم نصب دوربین های تله ای انجمن )) و دیگر محیط بانان زحمت و کش و بزرگواری که لطف خود را از ما دریغ نکردند و حمایت از ما به عمل اوردند ،به فعالیت خود ادامه داده و علاقندان زیادی جذی این کمپین شده اند.
این فعال و دوستدار محیط زیست، یکی از کارهای خود را اطلاع رسانی های سریع در خصوص این دو گونه نیازمند حمایت عنوان کرد و گفت:با توجه به ارتباطات خوبی که با دیگر کمپین ها و همچنین دوستداران واقعی حیات وحش داریم ، معمولا خبرهای مربوط به این حوزه ،خیلی زود به دستمان می رسد و ما هم سریعا از طرق مختلف خصوصا کانال تلگرامی کمپین ، به اطلاع دوستداران و حامیان کمپین می رسانیم.
هوشدارپور در ادامه به برخی فعالیت های کمپین اشاره کرد و گفت:با وجود اینکه کمپین تازه راه اندازی شده است ، اقدامات خوبی صورت گرفته است از جمله:با همکاری سازمان محیط زیست استان و مدیر کل گرامی و سایر همکارانش برای حفظ پلنگ و کاراکال یا گوش سیاه اقدامت زیادی صورت گرفته است.
وی دیگر اقدام های خود را اینگونه شرح داد:در حال حاضر در حال پیگیری برای مجوز و همکاری سازمان برای ساخت مجسمه ای از پلنگ هستیم که به زودی به درخواست ما جواب می دهند  و کارهای بعدی که قصد به اجرا و عمل آنها داریم ساخت مستندی از گونه های جانوری استان و تشکیل کلاس های اموزشی در مناطق حفاظتی برای بالا بردن سطح اطلاعات و تجربیات مردم ... و طرح های دیگر....است.
وی در پاسخ به سئوال،آیا کمپین های مشابهی هم وجود دارد و اگه وجود دارد باهم همکاری دارید؟گفت:بله کمپین ها و پویش های مردمی زیادی در رابطه با حیات وحش و محیط زیست به وجودآمده  و با اعضای کم و یا زیاد دارند فعالیت میکنند و استقبال بد نیست. همکاری هم وجود دارد. از مطالب همدیگر به خوبی استفاده میکنیم و دوستان و یا مخاطبان خود را تشویق به همکاری و حمایت میکنیم.  کمپین های مرتبط با یوز  و فعال، حدودا  4 تا میشوند  از جمله / موسسه تصویر حیات وحش / میراث پارسیان / انجمن یوز ایرانی / موسسه پروژه بین الملیی حفاظت از یوز و چند پویش دیگر که تحت نظارت اینها فعالیت میکنند، همانند ما یعنی موسسه های نام برده سر شاخه هستند و اطلاعات و مطالب و اخبار همه از انها دریافت میشود.
هوشدار پور در ادامه به چگونگی فکر ایجاد این کمپین اشاره کرد و گفت: طرح از خودم بوده و با  دیدن یک اتفاق ناراحت کننده به فکر راه اندازی این کمپین افتادم و کم کم با محیط بانان و فعالان زحمت کش و بزرگوار این عرصه اشنا شدم و از مطالب و تجربیات انها نهایت استفاده را کردم. 
این فعال عرصه حیات وحش در پایان گفت:امید است شما رسانه ها و دیگر اقشار جامعه و مسئولی نیز حمایت خود را از ما دریغ نکنید و به هر نحوی که امکان دارد به حمایت از این کمپین وخصوصا حمایت از این دو گونه در حال انقراض کمک کنید.
کانال تلگرامی کمپین حمایت از پلنگ و یوز پلنگ ایرانیhttps://telegram.me/yooz_palang_irani
تصاویر و خبرهای منتشر شده در کانال حامی این کمپین/برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آن ها کلیک کنید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
فقط با کیفیت تصاویرتون حال میکنم و بس
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
دست گلتان درد نکند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار