استاندار فارس گفت: در جلسه یک ساعته روز سه شنبه با رئیس جمهوری، برنامه ها و اقدام های دولت برای توسعه استان فارس تبیین شد و رئیس جمهوری برای افزایش سهم اعتبارات عمرانی متناسب با جمعیت استان قول مساعد داد.
کد خبر: ۳۰۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 05 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدمحمدعلی افشانی افزود: باتوجه به جمعیت و کانون های جمعیتی فارس، سهم اعتبارات عمرانی استان باید به هفت درصد مجموع اعتبارات عمرانی ملی ارتقا یابد که رئیس جمهوری در این دیدار بر تحقق این امر تاکید کرد.
استاندار فارس با اشاره به اعلام معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به شیراز مبنی بر ارتقای اعتبارات عمرانی استان فارس گفت: رئیس جمهوری نیز در دیدار روز سه شنبه توصیه های لازم به سازمان برنامه و بودجه کشور را در این زمینه مطرح کرد.
افشانی افزود: معاون اول رئیس جمهوری نیز به این موضوع عنایت و توجه خاصی دارد و امیدوار هستیم که استان فارس از نظر میزان اعتبارات عمرانی به جایگاه شایسته خود برسد.
** بررسی روند اجرای مصوبات سفر دولت تدبیر و امید
استاندار فارس در ادامه گفت: در دیدار با رئیس جمهوری، گزارشی از میزان پیشرفت و اعتبار هزینه شده و مورد نیاز طرح های مصوب سفر دولت تدبیر و امید به استان فارس و همچنین فعالیت ها و کارهایی که باید برای اتمام این طرح ها انجام شود، مطرح شد.
وی افزود: رئیس جمهوری نیز در این رابطه قول مساعد داد که طرح های مصوب سفر هیات دولت تامین اعتبار شود تا روند بهره برداری از طرح های باقیمانده شتاب گیرد.
افشانی گفت: رئیس جمهوری در این جلسه بر ضرورت عملیاتی شدن وشتاب بخشیدن به اجرای مصوبات سفر استانی دولت در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.
استاندار فارس ادامه داد: رئیس جمهوری در این دیدار با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای اتمام طرح های دولت یازدهم در بخش های عمرانی، اقتصادی، سرمایه گذاری، بهداشتی و درمانی و همچنین سایر زمینه ها، عمل به وعده ها و اتمام طرح های نیمه تمام عمرانی و اجرایی در استان فارس را مورد تاکید قرار داد.
افشانی اظهار کرد: طرح های مصوب سفر هیات دولت، پروژه های مهم و تاثیرگذاری در روند اقتصادی و اجتماعی استان در زمینه های مختلف هستند و از این رو، به ثمر رسیدن آنها تحول خوبی در بخش های مختلف ایجاد می کند.
** درخواست اعتبار از صندوق توسعه ملی
استاندار فارس گفت: در دیدار با رئیس جمهوری، همچنین با اشاره به بحران آب و مشکل خشکسالی استان، گزارشی در این زمینه به رئیس جمهوری تقدیم شد.
وی افزود: در این گزارش، ابعاد و وضعیت خشکسالی استان شامل کاهش میزان آبدهی رودخانه ها، افت شدید منابع آب زیرزمینی و خشک شدن تعداد زیادی از چاه های دارای مجوز به طور دقیق مطرح شده است.
افشانی گفت: در دیدار با رئیس جمهوری، گزارشی از وضعیت تالاب های استان که مهمترین آنها خشک شده اند و همچنین وضعیت تنش آبی در برخی روستاهای استان و آبرسانی به آنها با تانکر نیز ارائه شد.
استاندار فارس افزود: درخواست ما از رئیس جمهوری این بود که اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای حل مشکل آب استان فارس اختصاص یابد که دکتر روحانی دستور بررسی این درخواست را صادر کرد.
وی ادامه داد: بر مبنای پیشنهاد ارائه شده، این اعتبارات در زمان تخصیص در راستای اجرای طرح های آبخیزداری، احیای تالاب ها، تعادل بخشی به آب های زیرزمینی، شیرین کردن و انتقال آب دریا و تصفیه فاضلاب و بهره برداری از پساب آن برای آبیاری فضای سبز و مصارف صنعتی هزینه می شود.
افشانی اظهار کرد: در جلسه یک ساعته با رئیس جمهوری همچنین گزارشی از وضعیت اجتماعی استان فارس به ویژه وضعیت حاشیه نشینی شهرها از جمله شهر شیراز و مسائل اتباع بیگانه و قاچاق اسلحه و کالا ارائه شد و درباره حل این مسائل تبادل نظر شد.
** تاکید رئیس جمهوری بر شتاب بخشی به احداث آزادراه شیراز – اصفهان
استاندار فارس در بخش دیگری از گفت وگوی خود با خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه روز سه شنبه با رئیس جمهوری همچنین گزارشی از عملکرد دولت در سه سال گذشته ارائه شد و از دکتر روحانی درخواست شد که از راه های مختلف به استان فارس توجه بیشتری صورت گیرد.
افشانی گفت: رئیس جمهوری به طور مشخص مباحث مرتبط با ساخت آزادراه شیراز اصفهان را با علاقه دنبال می کنند و در ماه های گدشته بر ساخت این بزرگراه تاکید داشتند و درباره میزان پیشرفت آن سوال می کردند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری در این جلسه بر شتاب بخشی به ساخت این آزادراه و بزرگراه های استان تاکید کرد تا این که این طرح ها در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسد.
استاندار فارس گفت: رئیس جمهوری در این جلسه تاکید کرد که دولت از طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فارس حمایت می کند.
وی افزود: در این جلسه همچنین گزارشی از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در فارس و تلاش های صورت گرفته برای رفع موانع فراروی تولید و روند اعطای تسهیلات 160 هزار میلیارد ریالی دولت برای رونق تولید ارائه شد و رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها نتایج مطلوبی برای مردم استان فارس به همراه داشته باشد.
رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت اردیبهشت سال 94 به شیراز سفر کردند که این سفر با تصویب طرح ها و اتخاذ تصمیم هایی برای توسعه و آبادانی استان فارس همراه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار