استاندار فارس با اشاره به مصوبه‌های سفر هیات دولت به استان فارس در حوزه‌های عمرانی، کشاورزی، گردشگری و فرهنگی گفت: جهت اجرای این مصوبه‌ها، حدود ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، از طریق وزارت‌خانه‌هایی که مسئول اجرای این طرح‌ها هستند، تامین خواهد شد; علاوه بر اعتبارات ملی، اعتبارات استانی نیز به این طرح‌ها تزریق می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ 16 October 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدهادی ایمانیه با اشاره به مصوبات سفر هیات دولت به استان فارس، اظهار داشت: تکمیل موزه دفاع مقدس و مشارکت در تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان همچنین احیای ورزشگاه‌های موجود در پادگان های استان و تهیه تجهیزات اطفاء حریق در استان فارس، در این سفر بررسی شد و در دستور کار قرار گرفت.

وی به تکمیل برج پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: مساعدت دانشکده نفت دانشگاه شیراز همچنین تجهیز مرکز رشد لارستان نیز از دیگر طرح ها است.

ایمانیه بیان کرد: توسعه خط فرعی شماره یک و تکمیل خط دوم قطار شهری شیراز، تقویت ناوگان اتوبوسرانی شیراز و مشارکت خط بازآفرینی حرم حضرت احمد بن موسی همچنین تکمیل ساختمان مدیریت بحران استان فارس نیز بخش دیگری از پروژه‌هایی است در سفر ریاست جمهوری، مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار فارس در خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: تکمیل تالار مرکزی شیراز و کتابخانه مرکزی شیراز و مجتمع فرهنگی شهرستان خنج را از مصوبات این وزارت است.

ایمانیه در ارتباط با تکمیل چند پروژه مرتبط با وزارت نیرو گفت: تکمیل سد نرگسی کازرون وسد کوار همچنین تکمیل خط دوم آبرسانی شیراز، بیضا، خرامه، تکمیل فاضلاب 6 شهر استان یعنی داراب، فیروزآباد، نی ریز، فسا، سپیدان و آباده از مصوبات این بخش بود.

وی با بیان اینکه راه اندازی سد حلقه در سال جاری، آبرسانی به شهر ارسنجان و فاز دوم آبرسانی به شهرستان زرین دشت، رودبال و جنت شهر، ادامه داد: تکمیل رینگ آبرسانی شهر شیراز و تکمیل آبرسانی به روستاهای شرق مرودشت و روستای خانه کت قشقاوی و مجتمع آبرسانی رضا و آبرسانی به شهرستان سرچهان و قیروکارزین، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب کازرون و آب رسانی به شهر جهرم از دیگر طرح‌های مورد .

استاندار فارس در ارتباط با مصوبه‌های راه و شهرسازی نیز گفت: تکمیل راه آهن شیراز، بوشهر، عسلویه و تکمیل آزاد راه شیراز اصفهان که با مشارکت وزارت دفاع در حال انجام است و امیدواریم در پایان سال جاری، به بهره‌برداری برسد.

ایمانیه از تکمیل کمربندی شمال شرق شیراز تکمیل بزرگراه دشت ارژن قائمیه تنگ ابوالحیات خبر داد و گفت: تکمیل ۵۰ کیلومتر از محور جهرم- لار و احداث باند دوم محور فیروزآباد- جم و تکمیل ۱۰ کیلومتر از بزرگراه نی ریز- قطرویه همچنین تکمیل 16 کیلومتر از بزرگراه فسا- داراب تکمیل 5 کیلومتر از محور مرودشت- درودزن، بهسازی ۸ کیلومتر از جاده قدیم فسا داراب، تکمیل 9 کیلومتر از محورر لار- بستک، تکمیل 6 کیلومتر از قطعه باند الف بابا میدان- گچساران به تصویب رسید.

وی افزود: تامین زمین مورد نیاز و پرداخت تسهیلات جهت احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۲ هزار واحد مسکن روستایی رفع نقاط حادثه خیز استان با اعتبار بالغ بر یکصد میلیارد تومان و تهیه و تصویب طرح تفصیلی مجموعه ۵۷ هکتاری اطراف حرم حضرت شاهچراغ از دیگر مصوبات این وزارت خانه بود.

استاندار فارس در خصوص مصوبات وزارت نفت اظهار داشت: شروع اجرای خط لوله اتیلن مرکز احداث مخازن ذخیره فعال مخازن نفتی در نقاط مختلف استان، گاز رسانی به ۱۰۰ روستا 6 شهر و 440 واحد صنعتی استان و اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان کمک های وزارت نفت به طرح‌های آموزشی، ورزشی بهداشتی، راه و آب رسانی، طرح‌های مورد نظر در این بخش است.

ایمانیه از طرح‌‌های روستایی همچنین کمک وزارت نفت در تکمیل و برج پارک علم و فناوری سخن گفت و ادامه داد: اختصاص ۵۷ میلیارد تومان جهت تکمیل بیمارستان حضرت زینب سلام الله، تکمیل ابنیه فنی مسیر شیراز- کوار- جم- عسلویه و کمک به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی، کمک به لوله کشی منازل 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی

وی در خصوص مصوبات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: تکمیل مجموعه موزه های منطقه ای و تکمیل محوطه سازی ورودی مجموعه تخت جمشید و تکمیل موزه بوانات نیز در دستور کار این وزارت‌خانه قرار گرفت.

استاندار فارس گفت: از بانک مرکزی خواسته شد که تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را پرداخت کند و در ارتباط با بنیاد مستضعفان توسعه مسکن محرومان در شهرستان فراشبند و ارائه تسهیلات معیشتی اشتغال، مساعدت در زمینه بهداشت آموزشی و فرهنگی و مشارکت در پروژه های آبخیزداری و کشاورزی

ایمانیه به مصوبات حوزه ورزش و جوانان نیز اشاره کرد و گفت: تکمیل ورزشگاه 6 هزار نفری شیراز و تکمیل پنج پروژه نیمه تمام استان همچنین تجهیز پارک های بانوان به وسایل ورزشی و تکمیل دو سالن ورزشی بانوان در کازرون و قیر و کارزین است.

وی با بیان اینکه کمک به سازمان صدا و سیما استان فارس جهت تسهیلات به این سازمان و صندوق کارآفرینی امید از دیگر صوبات بود گفت: صندوق کارآفرینی امید موظف شد تسهیلات برای ۵۴ طرح اشتغالزایی زود بازده فراهم کند همچنین پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به متقاضیان وام در سفر ریاست رئیس‌جمهور محترم را تامین کند.

استاندار فارس با اشاره به مصوبات حوزه بهداشت و درمان گفت: احداث بیمارستان هزار ۲۱۶ تختخوابی محمد رسول الله، تکمیل بیمارستان جنرال خاتم الانبیا و تکمیل بیمارستان اعصاب و روان شهر صدرا، تکمیل و تجهیز بیمارستان امام‌علی کازرون همچنین تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی داراب و مردشت، تکمیل بیمارستان 64 تخت خوابی مسیری، تکمیل بیمارستان 32 تخت خوابی قادرآباد، تکمیل بیمارستان ارسنجان همچنین تکمیل بیمارستان حضرت زینب (سلام الله علیها)، تجهیز بیمارستان‌های جدید فسا و جهرام و تکمیل ۱۰۵ پروژه بهداشتی استان از پروژه های مورد تصویب است.

ایمانیه همچنین با بیان اینکه کمک به حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همچنین کمک به پروژه های سفر در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز در دستور کار قرار گرفته است افزود: تبدیل همه مدارس کانکسی استان فارس به ساختمان آموزشی، اجرای ۳ هزار و ۳۰۰ طرح با اشتغالزایی 9 هزار و 900 نفر در استان و تکمیل ۵۸۹ پروژه عمرانی که شامل 43 مدرسه 14 مسجد ۸۵ پروژه عمرانی تامین زمین زیرساخت برای جهت اجرای گیاهان دارویی توسط بنیاد برکت و تامین هزینه ناباروری 200 زوج جوان همچنین ساخت 10 خانه بهداشت سیار عشایری، همچنین ساخت خانه بهداشت سیار عشایری از پروژه های مورد نظر بود.

وی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی و مصوبات این وزارت‌خانه گفت: احداث کانال های آبیاری عمومی در حوزه‌های سد خسویه- زرین دشت و فدامی و تکمیل شبکه آبیاری و زه کشی ۱۲ هزار هکتار زیردست سد سلمان فارسی، اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار استان، خرید 20 دستگاه خودرو آبرسانی برای عشایر و اختصاص یارانه برای تسهیلات برنامه اصلاح الگوی کشت باغات مرکبات انار، انجیر، خرما و همچنین مرمت و تکمیل ۲۱ طرح تغییر مصنوعی در سطح استان فارس از مصوبات حوزه جهاد کشاورزی می‌باشد.

ایمانیه مصوبات کمیته امداد را این گونه تشریح کرد: تامین اعتباراحداث 4 هزار واحد مسکونی واحداث 1600 واحد مسکن در برای نیازمندان فاقد زمین و بهسازی ۵۸۰۰ واحد مسکونی دیگر لوله کشی گاز 2 هزار واحد مسکونی تامین وسایل ضروری زندگی به تعداد ۲۵ هزار خانواده تامین کمک هزینه ازدواج به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج همچنین تامین وام قرض الحسنه ودیعه مسکن وام برای ۵ هزار مورد تأمین وام کارگشایی ضروری به تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ مورد هر کدام به مبلغ ۱۰ میلیون تومان اختصاص مبلغ ۸۰۰ هزار مورد تسهیلات قرض‌الحسنه درمان و اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای کمک کمیته امداد فارس، اختصاص مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال ۲۱ هزار نفر نیز مصوب شده است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت با احداث و تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی استان، اختصاص تسهیلات جهت اجرای ۱۲ طرح تولیدی و احداث پست برق فوق توزیع و خطوط توزیع و انتقال فشار قوی خارج از شهرها و نواحی صنعتی تا ورودی شهرک ها وزارت صنعت معدن و تجارت همچنین صندوق توسعه ملی با تمدید مهلت بازپرداخت تسهیلات مربوط به شرکت پاک پارسه موافقت کرد.

ایمانیه با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز طرح‌های مصوب، بیان کرد: امیدواریم که با پیگیری های جدی که در سطح استان و کشور انجام می‌شود، هر چه زودتر شاهد اجرای این طرح‌ها و شکوفایی و توسعه بیشتر استان فارس باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار