رئیس شورای شهر اراک؛
تابناک: رئیس شورای شهر اراک با بیان اینکه حضور مدیرعامل ایرالکو در خط مقدم استقبال از رئیس سازمان محیط زیست باعث تاسف بود گفت: خانم ایتکار باید در بدو ورود خود به اراک از بیمارستان آیت الله خوانساری بازدید می کرد.
کد خبر: ۲۹۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 05 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، اسماعیل تاج‌‌آباد رئیس شورای شهر اراک در جلسه بررسي پيشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محيط زيست استان مركزي که صبح امروز با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد نسبت به آمار و ارقام ارائه شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی واکنش نشان داد و گفت: در طول مدت زمانی که تصویب برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اراک می گذرد یک اتوبوس در اختیار شهرداری قرار نگرفته است.

تاج آباد ادامه داد: از طریق وام دریافت شده از بانک کارآفرین تعداد 50 تاکسی خریدار شد در حالیکه امروز 700 تاکسی فرسوده و از رده خارج در اراک مشغمول به فغالیت هستند.

رئیس شورای شهر اراک به گازوئیلی کردن اتوبوس های شهری اشاره و خاطر نشان کرد: سن متوسط اتوبوس 10 سال برآورد شده است و این بدان معناست که اتوبوس ها در اراک تنها دو سال دیگر کارایی دارند و امروز برخلاف تمام ضوابط زیست محیطی سوخت اتوبوس های گازی به گازوئیل در حال تبدیل است.

تاج آباد حضور مدیر عامل ایرالکو در خط مقدم استقبال از رئیس سازمان محیط زیست را باعث تاسف دانست و بیان کرد: امروز باید معاون رئیس جمهور ابتکاری به خرج می داد و در بدو ورود از بیمارستان ایت الله خوانساری که بیمارستان سرطانی های استانی مرکزی است بازدید می کرد.

وی ادامه داد: فکر نمی کردیم در خط مقدم استقبال از رئیس سازمان محیط زیست مدیر عامل ایرالکو حضور داشته باشد شاید  ایشان میخواست صنعت سبز شدن را به دلیل خروج واحد آند سازی و از رده خارج کردن دیگ های فرسوده را به مردم بدهد.

 

رئیس شورای شهر اراک خروج صنایع از لیست آلایندگی را منوط به دلایل منطقی دانست و بیان کرد: از صورتجلسه 17 بندی که در سال 92 در خصوص کاهش آلودگی هوای اراک تهیه شده است 20 درصد هم اجرایی نشده است است.

تاج آباد با بیان اینکه انتقال صنایع مزاحم به خارج از شهر تعهد دولت بوده است و نباید در قبال آن پولی دریافت شود اظهار کرد: تعهد شهرداری در برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اراک مبلغ 180 میلیارد تومان بوده است که تاکنون شهرداری 520 میلیار تومان هزینه کرده است.

حضور مدیرعامل ایرالکو در خط مقدم استقبال از خانم ابتکار باعث تاسف بود

حضور مدیرعامل ایرالکو در خط مقدم استقبال از خانم ابتکار باعث تاسف بود

حضور مدیرعامل ایرالکو در خط مقدم استقبال از خانم ابتکار باعث تاسف بود

حضور مدیرعامل ایرالکو در خط مقدم استقبال از خانم ابتکار باعث تاسف بود

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار