مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد محیط بانان مناطق حفاظت شده این استان کمتر از استاندارد جهانی است.
کد خبر: ۲۳۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 02 June 2016
به گزارش سایت استان، سال گذشته دکتر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور با حضور در استان از رفع مشکلات محیط بانان خبر داده بود که متاسفانه این مشکلات همچنان پابرجا هستند.
سید اسدالله هاشمی در گفتگو با مهر افزود: ۱۱درصد از مساحت این استان را مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: ۳۱۲ هزار هکتار از مساحت از استان دردو اقلیم متفاوت گرمسیر و سردسیر تحت مدیریتی این اداره کل است.

هاشمی اظهار کرد: برای حفاظت از این مناطق تنها ۸۰ محیط بان فعالیت می کنند که بسیار کمتر از نرم جهانی آن است.

وی افزود: به ازای هر۱۰هزار هکتار منطقه حفاظت شده یک محیط بان در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که طبق استانداردهای بین المللی برای هر دو تا سه هزار هکتار یک محیط بان باید مشغول فعالیت باشد.

مدیرکل محیط زیست استان عنوان کرد: به رغم اینکه تعداد محیط بانان مناطق حفاظت شده استان با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد، اما محیط بانان استان با کار جهادی کمبودها را پوشش می دهند.

هاشمی در ادامه به وجود ۴۴ گونه گیاهی اندومیک در این استان اشاره کرد و گفت: دنا به تنهایی به اندازه چندین کشور دنیا گیاه آندومیک دارد.

وی گفت: وجود ۳۱۶ گونه جانوری در پارک ملی دنا که دهمین ذخیره گاه زیست کره ایران و نخستین ذخیره گاه ثبت شده بعد از انقلاب بوده، نشان دهنده ظرفیت بزرگ این منطقه است.

هاشمی اظهار کرد: پارک ملی دنا ۵۵۰ مین ذخیره گاه زیست‌کره دنیا در شبکه جهانی ذخیره گاه هاست که در وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰هکتاری دنا، ۷۷ گونه پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده زندگی می کنند.

وی عنوان کرد: پلنگ، کل وبز، قوچ، میش، سیاه گوش، خرس، خرس قهوه ای بزرگ، گرگ، روباه، کفتار، شغال، گورکن، موش کور، موش خرما، سنجاب جنگلی، خرگوش، سمور، راسو، گراز، خفاش نعل اسبی، گربه، کاراکال، گربه شنی، گربه پالاس، خفاش گوش بلند، سگ آبی، تشی و چندین گونه دیگر از مهمترین گونه های جانوری این منطقه است.

هاشمی جلب مشارکت مردم در حفظ محیط زیست را ضروری دانست کرد و تصریح کرد: در این راستا ۱۸ تشکل زیست محیطی در استان فعال شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار