در پی بمباران یک مرکز نظامی سوریه توسط هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا، روسیه با تعدادی از جنگنده بمب افکن های خود، واحدهای نظامی ارتش سوریه را زیر پوشش حمایت هوایی قرار داد.
کد خبر: ۱۴۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 08 December 2015
به گزارش ایرنا، پرواز جنگنده های «سوخو-30 اس.ام» روسیه در استان دیرالزور پس از آن که یک واحد ارتش سوریه مورد حمله هواپیماهای ائتلاف آمریکایی قرار گرفت، افزایش یافته است.
بر اساس اطلاعات برخی رسانه ها از جمله خبرگزاری اخبار نظامی روسیه، جنگنده های «سوخو-30 اس.ام» نیروی هوافضای این کشور مستقر در سوریه از امروز (دوشنبه) به طور منظم بر فراز واحدهای ارتش سوریه در مناطق مختلف استان دیر الزور در شرق این کشور پرواز می کنند و دفاع از این واحدها از جمله در پیشروی ها را برعهده دارند. 
یکشنبه شب چهار فروند هواپیمای ائتلاف به فرماندهی آمریکا، یکی از اردوگاه های ارتش سوریه را با 9راکت هدف قرار دادند که بر اثر آن سه نظامی کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.
بمب افکن های ائتلاف غربی عربی موسوم به «ضد داعش» بویژه آمریکا در یک سال گذشته بارها مواضع ارتش سوریه و عراق و نیروهای مردمی ضد تروریستی این دو کشور را هدف بمباران های خود قرار داده اند و حتی هنگام ارسال هوایی کمک های امدادی و تسلیحات، بیشتر این محموله ها را در مناطق تحت تسلط داعش و دیگر گروه های تروریستی رها می کنند. 
در اثر این حمله هوایی، سه خودروی زرهی، چهار خودرو حمل و نقل، یک توپ 23میلی متری و همچنین یک انبار مهمات و اسلحه ارتش سوریه منهدم شد.
در همین حال به گزارش رسانه ها، شکاری بمب افکن ها و جنگنده های روسیه بر حجم حملات خود به مراکز تروریست ها در مناطق مختلف سوریه افزوده اند.
اخبار رسانه ها حاکی است در مناطق غرب سوریه، جنگنده های روسیه پایگاه گروه های تروریستی تکفیری را در مرزها سوریه و لبنان بمباران کردند که باعث وارد شدن ضربات مستقیم و خسارت های گسترده به تررویست های تکفیری مسلح شد.
واحدهای هوایی روسیه از هفتم مهر ماه در مناطق مختلف سوریه به درخواست دولت این کشور عملیات ضدتروریستی هوایی اجرا می کنند.
تاکنون در جریان این عملیات بیش از هشت هزار مرکز تروریست ها شامل مقرهای فرماندهی، انبارهای مهمات و سلاح هدف حمله قرار گرفته و نابود شده است.
اردوگاه ضدسوری شامل آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور همراه ترکیه با همکاری رژیم صهیونیستی از پنج سال پیش با بسیج گروه های تروریستی ضدسوری برای ضربه زدن به سوریه تلاش می کنند و این کشور را مورد حمله گسترده قرار داده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار