دبرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمداز کشت 7500 هکتار بادام تلخ با مشارکت مردم در سطح استان خبر داد و اذعان کرد: به دلیل دامنه سازگاری گسترده‌ای که این گیاه با محیط دارد از هر هکتار آن سالانه 200 کیلوگرم بذر بادام تلخ تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 28 October 2015
عزت‌الله بهشتی‌فردر گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از برخی پروژه‌ها که منجر به آسیب رسیدن به جنگل‌ها و منابع می‌شوند، اظهار کرد: منابع طبیعی در اجرای برخی طرح‌های عمرانی و عمومی آسیب فراوان می‌بینند.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد وی در ادامه به نقش برجسته مردم و حضور موثر بهره‌برداران در حفظ منابع طبیعی اشاره و عنوان کرد: منابع طبیعی زمینه کشت گیاهان دارویی برای بهره‌برداران را فراهم ساخته است.
این مسئول با بیان این که در سال گذشته 750 میلیون تومان درآمد ناخالص گیاه آنغوزه که در منطقه تنگ سرخ کاشته شد، عاید بهره‌برداران گردید، اضافه کرد: اگر در مردم انگیزه مادی ایجاد شود بهترین حافظان منابع طبیعی محسوب شده و از خسارات وارده به آن جلوگیری می‌کنند.
بهشتی‌فر تصریح کرد: حضور بهره‌برداران و مشارکت آنها در حفاظت از اراضی منابع طبیعی سبب شده بسیاری از گونه‌های در حال انقراض جنگلی و مرتعی احیا شده و در مناطقی که گیاهان دارویی کشت شده‌اند، این گونه‌ها قابل مشاهده باشند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از کشت 7500 هکتار بادام تلخ با مشارکت مردم در سطح استان خبر داد و اذعان کرد: به دلیل دامنه سازگاری گسترده‌ای که این گیاه با محیط دارد از هر هکتار آن سالانه 200 کیلوگرم بذر بادام تلخ تولید می‌شود.
وی این گیاه را بسیار مقاوم دانست و گفت: این گونه گیاهی در شرایط کم‌آبی، خاک آهکی و گچی رشد کرده و یا جایی که خاک فرسایش پیدا کرده و به سنگ رسیده نیز سازگاری دارد.
بهشتی‌فر قیمت بادام تلخ را هر کیلو 7 هزار تومان ذکر کرد و یادآور شد: روغن بادام تلخ در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد اساسی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار