رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مردم آمادگی بیشتری برای حضور حماسی در روز قدس امسال دارند، برنامه مرکز استان را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۶۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸ 27 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، حسین انجم‌شعاع امروز هشتم فروردین ماه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم روز قدس، قرار گرفتن مسئله فلسطین در راس مسائل جهان اسلام و اعلام حمایت همه مسلمانان در یک روز خاص از قدس شریف را از جمله اهداف امام راحل در نامگذاری این روز دانست.

وی افزود: در طول این ۴۵ سال تدبیر امام راحل محقق و روز قدس سال به سال پررنگ‌تر برگزار شد و در حال حاضر مردم در بیش از ۵۰ کشور اسلامی و غیراسلامی حمایت خود را از فلسطین اعلام می‌کنند.

انجم شعاع با بیان اینکه امروز همه می‌دانند خیلی از مشکلات جهان اسلام و عامل اختلاف و عدم تعامل کشور‌های اسلامی، رژیم صهیونیستی است؛ گفت: کشور‌های اسلامی اگر متحد و در کنار هم بودند، آزادی قدس تاکنون اتفاق افتاده بود، اما اسرائیل در ایجاد تفرقه میان کشور‌های اسلامی موفق عمل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: در همین مسئله غزه با آن همه جرم و جنایت و نسل‌کشی که شد؛ خیلی از کشور‌های اسلامی به ویژه عربی، به دلیل حفظ منافع و ارتباط با آمریکا منفعلانه برخورد کردند، اما مردم این کشور‌ها در صحنه حمایت بودند و خیلی جا‌ها سرکوب هم شدند.

وی ادامه داد: این در حالی است که علمای شیعه قبل از انقلاب هم حامی فلسطین بودند و پس از انقلاب بزرگترین حامی فلسطین، ایران است که مقاومت فلسطینی‌ها هم ناشی از همین حمایتی است که آنان را مسلح و تجهیز کرده تا مقاومت کنند و جبهه مقاومت از یمن تا عراق و ... به واسطه تدبیر ایران و شهید سلیمانی است تا جبهه واحدی در برابر اسرائیل باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تصریح کرد: این جبهه موفق بوده و نشانه آن شش ماه مقاومتی است که تا امروز برنده اصلی فلسطینی‌ها هستند، زیرا بعد از ۷۵ سال صدای خود را به دنیا رساندند و همه دنیا از آنان حمایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این مسائل، امسال راهپیمایی روز قدس باید خیلی باشکوه‌تر و با عظمت‌تر و با حضور حماسی مردم برگزار شود؛ برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع رسانی مناسب را مهم خواند و افزود: با توجه به مسائل غزه، مردم هم آمادگی راهپیمایی باعظمت و باشکوه این روز را دارند.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه طبق آخرین جمع‌بندی‌ها این مراسم در مرکز استان از میدان بسیج آغاز و به مصلای امام علی علیه‌السلام ختم می‌شود؛ از برنامه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای قبل و حین راهپیمایی خبر داد و گفت: سخنران مراسم هم حجت الاسلام علی شیرازی، جانشین عقیدتی سیاسی وزارت دفاع است.

به گزارش ایسنا، همچنین محمدصادق اسدی دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان نیز امروز اعلام کرد: امسال با توجه به عملیات طوفان الاقصی که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد، بحث روز جهانی قدس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: امسال مثل سال‌های گذشته مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان بسیج آغاز و به سمت بلوار کتاب و بلوار شهید قنبری ادامه و در نهایت به مصلی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ختم خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه سخنران قبل از خطبه‌ها مهندس مجید کهنوجی شهردار خواهد بود، گفت: مردم با حضور حداکثری خودشان در راهپیمایی نشان می‌دهند که پشت مردم فلسطین و غزه هستند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار